e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Φεβρουάριος / Μάρτιος 2008 -6o 'Αλλα Τεύχη



Νέα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
 

Νέα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Στην ενότητα αυτή διαβάστε:
  • Πρόγραμμα καινοτόμων παρεμβάσεων στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο
    Στόχος η ομαλή μετάβαση στο δημοτικό σχολείο       Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, για το οποίο αρχικά συζητήσαμε στο 1ο τεύχος του e-Emphasis, είναι ένας καινοτόμος θεσμός της Εκπαίδευσης που απαντά στις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών μιας σύγχρονης κοινωνίας. Σκοπός του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου είναι η αναβάθμιση της προσχολικής εκπαίδευσης, η ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών ηλικίας 4 έως 6 ετών στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της Α/θμιας Εκπ/σης, η ολοκληρωμένη προετοιμασία των νηπίων για το δημοτικό σχολείο και αφενός η ενίσχυση του ρόλου της κρατικής μέριμνας με στόχο τη μείωση των μορφωτικών και κοινωνικών διακρίσεων και αφετέρου η εξυπηρέτηση των εργαζόμενων γονέων.
    Διαβάστε περισσότερα...


  • Ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά πακέτα για παιδιά με ειδικές ανάγκες
    Παρουσίαση χρήσιμων και δημιουργικών CD-ROM στη Βέροια    "Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια" και "Μικροί Καλλιτέχνες σε Δράση". Αυτοί είναι οι τίτλοι των δύο CD-ROM για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στα οποία οι δημιουργοί τους, εκπαιδευτικοί του Ειδικού Σχολείου της Βέροιας και σχολείων γειτονικών νομών, διοχέτευσαν την εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία τους με ξεχωριστό ενθουσιασμό, επιμονή και προσήλωση σε ένα στόχο, να βελτιώσουν την εκπαίδευση των παιδιών αυτών.
    Διαβάστε περισσότερα...


  • Πρόσφυγες και παλιννοστούντες μαθητές στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
    Η ένταξη στην Α/θμια εκπαίδευση και ο ρόλος του Πανεπιστημίου Αθηνών    Τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο της μετανάστευσης και παλιννόστησης στην Ελλάδα έχει αλλάξει σημαντικά τη δημογραφική σύνθεση πολλών σχολείων και περιοχών και εκτιμάται ότι τα παιδιά που ανήκουν σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες ξεπερνούν το 10% του συνολικού πληθυσμού. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται πως οι αλλοδαποί και παλιννοστούντες μαθητές αποτελούν το 7,8% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού στα νηπιαγωγεία, ενώ για τα δημοτικά σχολεία το ποσοστό αυτό αγγίζει το 11,9%. Η Ελλάδα, ως χώρα υποδοχής, πια, μεταναστών, αντιμετωπίζει όλα τα προβλήματα που αντιμετώπισαν και σε ορισμένες περιπτώσεις εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν άλλες χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
    Διαβάστε περισσότερα...


      Εκτυπώσιμη Μορφή Εκτυπώσιμη Μορφή       
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας