e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Απρίλιος 2008 - 7o 'Αλλα Τεύχη

Κύριο 'Αρθρο
 

Ειδική Αγωγή και Αθλητισμός προωθούνται στο Αιγάλεω

Μπαίνουν οι βάσεις για το αύριο στη Δυτική Αττική
  
Έμφαση στα ειδικά σχολεία και εργαστήρια για άτομα με αναπηρία και αναβάθμιση των σχολικών υποδομών με νέους αθλοχώρους, όπως είναι τα κλειστά γυμναστήρια:

Αυτές οι δύο επιλογές αποτελούν μέρος των θεμελιωδών προτεραιοτήτων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που αρχίζουν με ταχείς ρυθμούς να παίρνουν σάρκα και οστά. Στις αρχές του περασμένου μήνα, ο Υπουργός Παιδείας, κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, εγκαινίασε δυο πρότυπα σχολικά συγκροτήματα, ένα κλειστό γυμναστήριο κι ένα ειδικό σχολείο-εργαστήριο στα δυτικά προάστια της Αθήνας και συγκεκριμένα στο δήμο Αιγάλεω.
 
Το πρωί της 6ης Μαρτίου 2008, λοιπόν, ο κ. Στυλιανίδης επισκέφτηκε με κλιμάκιο του ΥΠΕΠΘ το Δήμο του Αιγάλεω και κατόπιν το Κλειστό Σχολικό Γυμναστήριο της περιοχής, όπου στη διάρκεια των εγκαινίων έδωσε ταυτόχρονα και το «εναρκτήριο λάκτισμα» σε μια «σύγχρονη πολιτική που ακολουθεί αυτή η κυβέρνηση, να συνδέει δηλαδή την εκπαίδευση με τον αθλητισμό και εντός του εκπαιδευτικού χώρου», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε μετά τον Αγιασμό.
 
Ο σχεδιασμός του ΥΠΕΠΘ περιλαμβάνει 150 κλειστά γυμναστήρια σε όλη την χώρα, από τα οποία τα 40 περίπου ολοκληρώθηκαν και αρχίζουν να παραδίδονται μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα στα σχολεία. Επίσης άλλα 10 βρίσκονται στη φάση της κατασκευής ενώ τα υπόλοιπα στη φάση της μελέτης. Βασικός στόχος του ΥΠΕΠΘ είναι να συνδεθεί απόλυτα η εκπαιδευτική διαδικασία με τον αθλητισμό.
 
Ο Υπουργός Παιδείας κ. Στυλιανίδης, αφού έβγαλε φωτογραφίες με τους μαθητές και μετά από προτροπή τους έπαιξε μπάσκετ για λίγα λεπτά, μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι το ενδιαφέρον της ελληνικής πολιτείας δεν εξαντλείται σε ό,τι αφορά στις εθνικές και διεθνείς διακρίσεις μέσα στα πλαίσια του σχολικού - και όχι μόνο - αθλητισμού που όλοι προσδοκούμε να λάβει η χώρα μας, αλλά επεκτείνεται και διοχετεύεται σε ευαίσθητες περιοχές, όπως αυτή του Αιγάλεω Αττικής, διασφαλίζοντας στην πράξη ίσες ευκαιρίες για ποιοτική εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό ύψος του προγράμματος για σχολικές υποδομές στο Δήμο Αιγάλεω αγγίζει τα 11 εκατομμύρια ευρώ.
 
Ακολούθως, ο Υπουργός Παιδείας παρέστη στα εγκαίνια του Ειδικού Σχολείου του Δήμου Αιγάλεω στο οποίο οι μαθητές του επεφύλαξαν θερμότατη υποδοχή. Το πρώτο θέμα το οποίο έθιξαν οι μαθητές στον κ. Στυλιανίδη ήταν η ανάγκη να σταθεροποιηθούν οι θέσεις των καθηγητών τους και να ενισχυθεί το προσωπικό, για να λειτουργούν πιο εποικοδομητικά τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ειδικού Σχολείου. Ο Υπουργός συνομίλησε με τα παιδιά για τα αιτήματά τους, συγκινήθηκε με την αγάπη που εξέφρασαν για τους δασκάλους τους και δήλωσε ότι «αυτό με χαροποιεί και νιώθω την ανάγκη να συγχαρώ τους εκπαιδευτικούς για την άψογη δουλειά που κάνουν σ’ αυτό το σχολείο-εργαστήριο».
 
Το ενδιαφέρον της Πολιτείας για τα ειδικά σχολεία δεν περιορίζεται όμως στην παρουσία του αρμόδιου Υπουργού κατά την τελετή εγκαινίων ενός ειδικού σχολείου. Ήδη, το ΥΠΕΠΘ έχει εντάξει στον προγραμματισμό του για την επόμενη περίοδο 56 ειδικά σχολεία και εργαστήρια σε όλη τη χώρα, από τα οποία τα 12 ολοκληρώνονται και παραδίδονται μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. Άλλα 12 βρίσκονται στη φάση της κατασκευής και τα υπόλοιπα στη φάση της μελέτης. Επίσης, βρίσκεται σε εξέλιξη η συστηματοποίηση και συμπλήρωση όλης της κείμενης νομοθεσίας, η οποία θα κωδικοποιηθεί σε έναν ολοκληρωμένο νόμο, όπως αναλυτικά παραθέτουμε στο σχετικό άρθρο, που θα έχει ως στόχο την ένταξη αυτών των παιδιών αφενός στο εκπαιδευτικό σύστημα και αφετέρου αργότερα στην αγορά εργασίας.
 
«Ο νόμος αυτός», επεσήμανε κατά την ομιλία του ο κ. Στυλιανίδης, «υπηρετεί συγκεκριμένες αρχές που ήταν πάγιο αίτημα των μαθητών, της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και των οικογενειών που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους προβλήματα. Το βασικό του στοιχείο και η βασική του επιδίωξη είναι η διασφάλιση των ίσων ευκαιριών με κεντρικό στόχο την ένταξη ή την επανένταξη των παιδιών αυτών στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα και σε δεύτερη φάση στην κοινωνία και στην αγορά εργασίας».

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με καλλιτεχνικό πρόγραμμα που παρουσίασαν οι μαθητές του σχολείου και συμπεριλάμβανε το παραδοσιακό Γαϊτανάκι (φωτο 1). Τέλος ο Υπουργός τίμησε τα εδέσματα (φωτο 4) που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές, ύστερα από επίμονη πρόσκλησή τους.


      Εκτυπώσιμη Μορφή Εκτυπώσιμη Μορφή       
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας