e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ιανουάριος 2008 - 5o 'Αλλα Τεύχη

Νέα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
 

Πρώτη προτεραιότητα το «έξυπνο σχολείο»

Συνεδρίαση κυβερνητικής επιτροπής για θέματα παιδείας
 
Θέματα παιδείας συζήτησε στις 15 Ιανουαρίου 2008, στο Μέγαρο Μαξίμου κατά τη συνεδρίασή της η Κυβερνητική Επιτροπή, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή. Ο υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, δήλωσε μετά τη συνεδρίαση, ότι ενημέρωσε την Κυβερνητική Επιτροπή για τη στρατηγική στο χώρο της Εκπαίδευσης, όπου πρώτη προτεραιότητα είναι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την κατασκευή του «έξυπνου σχολείου» στην περίοδο 2008-2012.

Έχουν ήδη προγραμματιστεί και διασφαλιστεί οι χρηματοδοτήσεις για την κατασκευή 1.233 σχολικών μονάδων σε ολόκληρη τη χώρα, πρόσθεσε, τονίζοντας ότι στην Ελλάδα υπάρχουν σήμερα 15.000 σχολικές μονάδες, από τις οποίες οι 4.500 έχουν ηλικία άνω των 40 ετών. Επίσης, ο Υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι προτεραιότητα είναι η ολοκλήρωση αλλά και η βελτίωση των υφιστάμενων οικοδομών, καθώς και ο εξοπλισμός τους με σύγχρονα εποπτικά μέσα. Τα «έξυπνα σχολεία» θα είναι βιοκλιματικά, οικολογικά, με συστήματα ανακύκλωσης, αυτόματο εξαερισμό, ενώ θα ενσωματώνουν όλες τις μορφές εναλλακτικής ενέργειας αλλά και έξυπνης επικοινωνίας με τις νέες τεχνολογίες.
 
Επίσης, ο κ. Στυλιανίδης ανακοίνωσε ότι παρουσίασε στην Κυβερνητική Επιτροπή πλατφόρμα καινοτόμου πολιτικής με τον τίτλο «Έλληνας, πολίτης της Ευρώπης - Έλληνας, πολίτης του κόσμου». Ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι πρόκειται για μία πολιτική που θα βασίζεται σε πέντε δέσμες μέτρων για την ανθρωποκεντρική, την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την πολυγλωσσία, την ελληνομάθεια, τη γλωσσομάθεια, την ψηφιακή σύγκλιση, την παιδεία, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό. Κάθε μία μορφή από αυτές τις δράσεις συνοδεύεται από ολοκληρωμένη μελέτη που εκπονείται από αντίστοιχα ινστιτούτα και αναφέρεται σε συγκεκριμένους στόχους. Για παράδειγμα, τόνισε ο κ. Στυλιανίδης, η ανθρωποκεντρική εκπαίδευση περιλαμβάνει παρεμβάσεις για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και για τις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες, ενώ η περιβαλλοντική εκπαίδευση συμβάλλει στην αειφόρο ανάπτυξη και στην ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης στη νέα γενιά. 
 
Επίσης, όπως επεσήμανε ο Υπουργός Παιδείας, η προώθηση της ελληνικής γλώσσας και της πολυγλωσσίας για τους Έλληνες είναι ο τρίτος πόλος, ενώ ο τέταρτος που αφορά στην ψηφιακή σύγκλιση αποσκοπεί στην αντιμετώπιση του ψηφιακού αναλφαβητισμού και τη χρήση των νέων τεχνολογιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ ο πολιτισμός και ο αθλητισμός είναι στοιχεία συνυφασμένα με την ταυτότητα του σύγχρονου Έλληνα και πρέπει να καλλιεργούνται στους νέους μας μέσω του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
 
 
 
 
 

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή              
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας