e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Φεβρουάριος / Μάρτιος 2008 -6o 'Αλλα Τεύχη

Νέα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
 

Πρόγραμμα καινοτόμων παρεμβάσεων στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο

Στόχος η ομαλή μετάβαση στο δημοτικό σχολείο
     
Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, για το οποίο αρχικά συζητήσαμε στο 1ο τεύχος του e-Emphasis, είναι ένας καινοτόμος θεσμός της Εκπαίδευσης που απαντά στις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών μιας σύγχρονης κοινωνίας. Σκοπός του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου είναι η αναβάθμιση της προσχολικής εκπαίδευσης, η ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών ηλικίας 4 έως 6 ετών στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της Α/θμιας Εκπ/σης, η ολοκληρωμένη προετοιμασία των νηπίων για το δημοτικό σχολείο και αφενός η ενίσχυση του ρόλου της κρατικής μέριμνας με στόχο τη μείωση των μορφωτικών και κοινωνικών διακρίσεων και αφετέρου η εξυπηρέτηση των εργαζόμενων γονέων.

Ο σκοπός αυτός επιτυγχάνεται μέσα στα πλαίσια των οργανωμένων και αυθόρμητων δραστηριοτήτων, όπως αυτές ορίζονται από τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών του Νηπιαγωγείου, τα οποία βοηθούν τα νήπια να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα από ένα ενιαίο σχεδιασμό στην εκπαίδευση γενικότερα. Στο πλαίσιο των ευρύτερων προσπαθειών για ποιοτική αναβάθμιση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, εφαρμόζεται το πρόγραμμα καινοτόμων παρεμβάσεων με στόχο την ενίσχυση του ρόλου και της προσφοράς του, καθώς και τη σύνδεσή του με το Δημοτικό Σχολείο. Βασική προτεραιότητα του προγράμματος είναι η προετοιμασία των νηπίων, ώστε να ανταποκριθούν με επιτυχία στο ρόλο τους σαν μαθητές του Δημοτικού Σχολείου.
 
Γνωρίζοντας ότι η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο αποτελεί σημαντικό σταθμό στην εξέλιξη της προσωπικότητας των παιδιών, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στη διαδικασία της ομαλής αυτής πορείας. Το βήμα από το ένα επίπεδο εκπαίδευσης στο άλλο αντιμετωπίζεται ως ένα θέμα που δεν αφορά μόνο στο παιδί, αλλά σε όλα τα πρόσωπα και τους φορείς που εμπλέκονται με αυτό, καθώς και στις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους.
 
Ενδεικτικά ακολουθούν παρακάτω κάποιες από τις δράσεις που θα πραγματοποιηθούν μέσα στα πλαίσια του προγράμματος:
  • επισκέψεις γνωριμίας και εξοικείωσης των παιδιών του Νηπιαγωγείου με τους χώρους, τα πρόσωπα, τις εκπαιδευτικές μεθόδους και τις δραστηριότητες κυρίως της Α’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων
  • ανάπτυξη θεματικών σχεδίων εργασίας (projects) από τα νήπια και από συνεργαζόμενους μαθητές και εκπαιδευτικούς Νηπιαγωγείων και Δημοτικών
  • ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των γονέων καθώς και των φορέων της τοπικής κοινωνίας, σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία μετάβασης των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
  • οργάνωση εκθέσεων, θεατρικών δρώμενων και άλλων εκδηλώσεων των νηπίων των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων σε συνεργασία με μαθητές Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου.
Σε σχετική ανακοίνωσή του το ΥΠΕΠΘ καλεί τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των Δημοτικών Σχολείων «να συνεργαστούν με το εκπαιδευτικό προσωπικό των Νηπιαγωγείων προς όφελος της λειτουργίας των Δημοτικών Σχολείων και των Νηπιαγωγείων, αλλά και για τη συνολική επιτυχία του προγράμματος».
 
Περισσότερες πληροφορίες και στοιχεία για το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο μπορείτε να βρείτε σε πρόσφατο άρθρο του e-Emphasis με θέμα τα Επιμορφωτικά Σεμινάρια του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή              
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας