e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Σεπτέμβριος 2009 - 21ο 'Αλλα Τεύχη

Νέα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
 

Πρόσβαση στα γραπτά των Πανελληνίων για 1η φορά

Απολογισμός & καινοτομίες των φετινών εξετάσεων
          
Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά και συγκεκριμένα στις 19 Ιουνίου 2009 ανακοινώθηκαν φέτος από το ΥΠΕΠΘ οι βαθμολογίες των μαθητών που έλαβαν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην Γ/θμια Εκπ/ση. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος δόθηκαν στη δημοσιότητα στατιστικά στοιχεία με την κλιμάκωση των γραπτών επιδόσεων κατά μάθημα για τους 85.354 υποψηφίους που συμμετείχαν στις εξετάσεις έναντι των 90.508 υποψηφίων του προηγούμενου έτους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος σημειώθηκαν καλύτερες επιδόσεις συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, με ένα μεγαλύτερο ποσοστό εξεταζόμενων να επιτυγχάνει βαθμολογίες που υπερβαίνουν τη βάση εισαγωγής του «10». Η εξέλιξη αυτή καταδεικνύει ότι τη φετινή χρονιά σε σύγκριση με πέρυσι ένας μεγαλύτερος αριθμός μαθητών πρόκειται να εισαχθεί στα Ιδρύματα της Γ/θμιας Εκπ/σης, αφού συγκέντρωσε τον ελάχιστο απαιτούμενο βαθμό πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Συνεπώς, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010 θα υπάρξουν λιγότερες κενές θέσεις στα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας.
 
Συγκεκριμένα, ο αριθμός όσων υποψηφίων βαθμολογήθηκαν κάτω του 10 σε όλες τις κατευθύνσεις είναι φέτος 28.026 μαθητές σε σύνολο 84.839 ποσοστό, δηλαδή το 33,03% έγραψε κάτω από το 10 σε αντίθεση με το ποσοστό πέρσι που ήταν 35,86%. Με απόλυτα νούμερα: 28.026 έγραψαν φέτος κάτω από τη βάση, ενώ πέρσι 32.272. Ενδεικτικά, στο μάθημα των «Μαθηματικών Θετικής Κατεύθυνσης» σημειώθηκε σε σχέση με το 2008 αύξηση στους μαθητές που ξεπέρασαν την βάση του «10» σε ποσοστό 9,69%, στο μάθημα των «Μαθηματικών Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1» η αντίστοιχη ποσοστιαία αύξηση άγγιξε το 9,35%, ενώ αύξηση 8,61% σημειώθηκε στο μάθημα των «Μαθηματικών Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2». Αντίστοιχα, για το μάθημα επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» οι μαθητές που πέτυχαν βαθμολογίες πάνω από τη βάση του «10» αυξήθηκαν κατά 7,66%, ενώ για το μάθημα της «Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης» η αντίστοιχη αύξηση έφτασε το ποσοστό του 6,06%.
 
Το γεγονός που χρήζει ειδικής μνείας πάντως, είναι ότι φέτος -και για 1η φορά- οι υποψήφιοι θα έχουν πρόσβαση το Σεπτέμβριο 2009 στα τετράδιά τους. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις η Γ.Γ. του ΥΠΕΠΘ, κ. Νίκη Γκοτσοπούλου, «αυτό ήταν ένα πάγιο αίτημα των υποψηφίων που πραγματικά καμιά φορά βγαίνοντας από την αίθουσα που γράφει κάποιος μαθητής λέει ότι "έχω γράψει άλλο, πώς βαθμολογήθηκα" ή καμιά φορά υπάρχει μια σύγχυση των υποψηφίων στα θέματα».
 
Κάθε υποψήφιος, εφόσον επιθυμεί, μπορεί να λαμβάνει γνώση των γραπτών του, αφού προηγουμένως υποβάλει αίτηση ο ίδιος ή ο νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του στη Δ/νση ή στο Γραφείο Β/θμιας ή Επαγγελματικής Εκπ/σης, όπου υπάγεται το σχολείο στο οποίο κοινοποιήθηκαν οι βαθμοί των μαθημάτων του που εξετάστηκε σε πανελλαδικό επίπεδο. Οι αιτήσεις υποβάλλονται αποκλειστικά το μήνα Σεπτέμβριο. Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων θα γίνεται κατά την περίοδο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου 2009 στη Δ/νση ή στο Γραφείο Β/θμιας ή Επαγγελματικής Εκπ/σης. που υποβλήθηκαν οι αντίστοιχες αιτήσεις, στον ίδιο τον ενδιαφερόμενο ή και παρουσία του γονέα ή του κηδεμόνα του, εφόσον ο υποψήφιος το ζητήσει.
 
Μετά την επίδειξη των γραπτών δοκιμίων δεν παρέχεται δυνατότητα αναβαθμολόγησης, δεδομένου ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία η αναβαθμολόγηση των γραπτών γίνεται πριν την ανακοίνωση της βαθμολογίας, χωρίς αίτηση του υποψηφίου, όταν η διαφορά βαθμολογίας μεταξύ του 1ου και του 2ου βαθμολογητή είναι μεγαλύτερη των δώδεκα μονάδων.
 
Άλλο ένα θετικό στοιχείο των φετινών πανελληνίων εξετάσεων αποτελεί η επιλογή πρωτότυπων θεμάτων. Όπως εξήγησε η κ. Ν. Γκοτσοπούλου, «στα πλαίσια που κατέβαλε η ΚΕΕ, δεν είχαν τα θέματα όπως θα διαπιστώσατε και οι ίδιοι ομοιότητες με θέματα που κυκλοφορούσαν είτε στον Τύπο πολύ ορθώς, είτε στα φροντιστήρια. Αυτό πραγματικά πρέπει να συγχαρούμε τις φετινές Κεντρικές Εξεταστικές Επιτροπές».
 
Η Γ.Γ. του ΥΠΕΠΘ έκανε ξεχωριστή αναφορά στους βαθμολογητές, αναγνωρίζοντας ότι η εργασία τους δεν αμείβεται επαρκώς. «Η αμοιβή σ’ αυτό που κάνουν με αίσθημα ευθύνης, μέσα στο καλοκαίρι, τα Σαββατοκύριακα και δίνοντας τον καλύτερο εαυτό τους πραγματικά δεν αρκεί. Επομένως πρέπει πραγματικά να τους συγχαρούμε γιατί λειτούργησαν ως εκπ/κοί με αίσθημα ευθύνης», τόνισε η κ. Ν. Γκοτσοπούλου.
 

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή               1435 προβολές

Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας