e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Φεβρουάριος / Μάρτιος 2008 -6o 'Αλλα Τεύχη

Αθλητισμός και Περιβάλλον
 

Οι Ολυμπιακές Αξίες στα σχολεία

Πρώτη συνεδρίαση της Εθνικής Επιτροπής Σχολικού Αθλητισμού και Ολυμπιακής Παιδείας
 
Ο στόχος είναι δεδομένος: η ενίσχυση της Φυσικής Αγωγής και των Ολυμπιακών Αξιών στις δομές του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, με σκοπό την επαφή και ενεργή συμμετοχή της νέας γενιάς με όλα όσα ο ελληνικός πολιτισμός διαχρονικά θεωρεί ως απόλυτες πανανθρώπινες αξίες. Το στρατηγικό σχέδιο για την επίτευξή του κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς διαμορφώθηκε στις 16 Ιανουαρίου 2008, κατά την πρώτη συνεδρίαση της Εθνικής Επιτροπής Σχολικού Αθλητισμού και Ολυμπιακής Παιδείας (ΕΘ.Ε.Σ.Α.Ο.Π.).

Η Επιτροπή αυτή, η οποία δημιουργήθηκε με πρόσφατη κοινή υπουργική απόφαση, καλείται να παίξει έναν αναβαθμισμένο ρόλο στο κοινό πεδίο δράσης των δύο Υπουργείων. Επιδίωξη έχει να προάγει τον αθλητισμό, την άμιλλα, τις Ολυμπιακές Αξίες και την Ολυμπιακή Παιδεία γενικότερα. Η Επιτροπή δε θα έχει απλά και μόνο συμβουλευτικό ρόλο, όσον αφορά στην πολιτική που ακολουθούν οι δύο Υπουργοί στο συγκεκριμένο τομέα, αλλά θα έχει τη δυνατότητα να διοργανώνει εκδηλώσεις, να φέρνει σε επαφή το σχολικό με το σωματειακό αθλητισμό, να σχεδιάζει προγράμματα αθλητισμού, να προτείνει αλλαγές στο Σχολικό Αθλητισμό και στα Αναλυτικά Προγράμματα Α/θμιας και Β/θμιας στα πλαίσια της Φυσικής Αγωγής, αναδεικνύοντας τις Ολυμπιακές Αξίες και διαμορφώνοντας τις σύγχρονες συνειδήσεις των νέων ανθρώπων με βάση τις αρχές και τις αξίες του ελληνικού πολιτισμού.
 
Η πρώτη συνεδρίαση της ΕΘΕΣΑΟΠ έλαβε χώρα την Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2008 κατόπιν πρωτοβουλίας του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, και το παρόν έδωσαν ο Υφυπουργός Αθλητισμού, κ. Γιάννης Ιωαννίδης και ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος. Όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν να χρησιμοποιήσουν την επιτροπή, ως μία σταθερή γέφυρα συνεργασίας μεταξύ των δύο Υπουργείων για να συντονίζεται κάθε ενέργεια σχετική με το Σχολικό Αθλητισμό, να την ενθαρρύνουν να αναπτύξει πρωτοβουλίες σε όλη την επικράτεια για διάφορα σύγχρονα ζητήματα, όπως το θέμα της παιδικής παχυσαρκίας, της άθλησης και του σακχαρώδους διαβήτη, θέματα μετρήσεων, ανίχνευσης ταλέντων, κ.ά. Η επιτροπή Σχολικού Αθλητισμού και Ολυμπιακής Παιδείας πρέπει να λειτουργήσει ως συνδετικός κρίκος του σχολικού με το σωματειακό αθλητισμό, αλλά και να προσπαθήσει να καταγράψει τις αδυναμίες και τα προβλήματα που χρήζουν άμεσης ή μακροπρόθεσμης επίλυσης. Αυτό ήταν και ένα από τα βασικά συμπεράσματα που εξήχθησαν από τη συνάντηση αυτή.
 
Ο κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης στην αρχή της Συνεδρίασης αφού καλωσόρισε τα μέλη, τόνισε ότι «ο αθλητισμός είναι απαραίτητο στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και χρειάζεται ενίσχυση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης» και ζήτησε από την επιτροπή να πάρει δραστικές πρωτοβουλίες, για οργάνωση σεμιναρίων, μετρήσεις φυσικών χαρακτηριστικών, καταγραφή αθλοχώρων, συνεργασία με ΤΕΦΑΑ. Στη συνέχεια έκανε συνοπτικές προτάσεις σχετικά με τα παρακάτω θέματα:
  • Ενίσχυση της Φυσικής Αγωγής στα πλαίσια εφαρμογής νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων στη Β/θμια και Α/θμια Εκπαίδευση.
  • Καταγραφή των σχολειών που διαθέτουν αθλητικές εγκαταστάσεις και κατάλληλο εξοπλισμό, σε όλη την Ελλάδα, με σκοπό να διατυπωθούν προτάσεις για παρεμβάσεις μέσω του Ο.Σ.Κ., γενικότερα, και σχέδια πρωτοβουλιών για τη χρησιμοποίηση αυτών των χώρων .
  • Σχεδιασμός και οργάνωση συνεδρίων, σεμιναρίων σε όλη την Ελλάδα.
  • Είσοδος των αθλητών, πρωταθλητών και ολυμπιονικών στα σχολεία.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από τον κ. Ιωαννίδη στους χώρους άθλησης. «Θέλουμε να αναπτύξουμε τους ‘αθλοχώρους’», υπογράμμισε ο Υφυπουργός Αθλητισμού. «Γνωρίζουμε πως όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα υστερούν σε χώρους άθλησης. Οι γονείς, ειδικά οι οικονομικά ασθενέστεροι, δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν για να στείλουν τα παιδιά τους να αθληθούν. Εμείς θέλουμε να δημιουργήσουμε τις παλιές ‘αλάνες’ που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν, να προετοιμάσουμε τα σχολεία, έτσι ώστε όταν το απόγευμα έχει τελειώσει το μάθημα να είναι οι χώροι που οργανωμένα πλέον θα μπορούν τα παιδιά να γυμνάζονται, να μαθαίνουν διάφορα αθλήματα, να ασκούνται, και να είναι κατά συνέπεια εύκολο πλέον για τον κάθε γονιό να συνοδεύσει το παιδί του σε αθλητικό χώρο στην ίδια του τη γειτονιά».
 
Τέλος, ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος, τόνισε ότι το ΥΠΕΠΘ φιλοδοξεί να υλοποιήσει «τη συνεργασία αυτή  παραγωγικά και αποδοτικά, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα της Επιτροπής. Στο πλαίσιο αυτό θα αντιμετωπιστούν θέματα, όπως της επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας των σχολείων, της φύλαξής τους και της παρουσίας, εκτός των γυμναστών, και άλλων εκπαιδευτικών».
 

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή              
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας