e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Οκτώβριος 2009 - 22o 'Αλλα Τεύχη

Νέα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
 

Αδελφοποίηση ελληνικών σχολείων

Το 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων και το ελληνικό σχολείο Σαχέτι της Ν. Αφρικής
     
Το 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων απέκτησε πρόσφατα άρρηκτους δεσμούς φιλίας και συνεργασίας, με το Σαχέτι, το περίφημο ελληνικό σχολείο της Νότιας Αφρικής, όπως αναφέρθηκε στα ΜΜΕ στις 18 Σεπτεμβρίου 2009.

Η αδελφοποίηση περιλαμβάνει αμοιβαία και στενή υποστήριξη σε εκπ/κά ζητήματα, συχνή ηλεκτρονική επικοινωνία μεταξύ των 2 σχολείων, εκδηλώσεις για το πολιτισμικό έργο των σχολείων με σχετικές δημοσιεύσεις, προετοιμασία-υποδοχή και φιλοξενία των μαθητών και των καθηγητών σε αμοιβαίες εκπ/κές ανταλλαγές. Αποσκοπεί δε στη γνωριμία με τη δράση του απόδημου ελληνισμού και στο άνοιγμα των οριζόντων που υλοποιεί η ομογένεια μέσω της ελληνικής αγωγής και των αξιών της.
          
Το έργο της αδελφοποίησης επιτεύχθηκε χάρη στη συνδρομή του Πολιτιστικού Τμήματος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και στις δωρεές του Μεγάλου Μετέωρου και της Ιεράς Μονής του Αγίου Στεφάνου Μετεώρων.
         
Το Σαχέτι είναι το μοναδικό ελληνικό ημερήσιο σχολείο της παροικίας μας που υπάρχει στη Νότιο Αφρική. Η λειτουργία του άρχισε τον Ιανουάριο του 1974, η ιστορία του όμως πρέπει να αναζητηθεί στις αρχές του προηγούμενου αιώνα.
     
Το σχολείο αυτό ήταν δημιούργημα Ελλήνων δωρητών, των οποίων οι προμετωπίδες κοσμούν την είσοδο του σχολείου. Εκ των ιδρυτών του σχολείου υπήρξε ο Γ. Μπίζος, επιφανής δικηγόρος, ο οποίος μύησε στα φοιτητικά του χρόνια το Νέλσον Μαντέλα στα μυστικά της αρχαίας ελληνικής πολιτικής φιλοσοφίας και της Αριστοτελικής λογικής της Μέσης Πολιτείας. Μάλιστα, ο ίδιος ο Νέλσον Μαντέλα, τιμώντας τον κ. Μπίζο, παρέστη στη γιορτή εγκαινίων του Σαχέτι.
          
Το Σαχέτι, με κυρίαρχο το ελληνικό στοιχείο, είναι πολυεθνικό, γιατί φιλοξενεί μαθητές από 30 εθνικότητες. Η δ/ντρια του σχολείου κ. Α. Κρυσταλλίδου αναφέρει πως στόχος του σχολείου αυτού, στη μακρινή Ν. Αφρική, είναι η διάδοση των αξιών του ελληνισμού, η διατήρηση της γλώσσας, των ηθών και των εθίμων, καθώς και η επιδίωξη ακαδημαϊκής αριστείας για τους μαθητές.
      
Με πρωτοβουλία της δ/ντριας και τη συμβολή της τοπικής ομογένειας, η ελληνική γλώσσα έχει αναγνωρισθεί επίσημα ως δεύτερη επιπρόσθετη γλώσσα στη Ν. Αφρική και προσφέρεται ως μάθημα δέσμης στις παναφρικανικές εισαγωγικές εξετάσεις στην Γ/βάθμια εκπ/ση, σύμφωνα με τον κ. ¶. Μυλωνά, υποδιευθυντή του 8ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων.
        
Στο σχολείο, η ελληνική γλώσσα διδάσκεται σε όλα τα επίπεδα, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο, με καθοδήγηση στο αναλυτικό πρόγραμμα από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, ενώ η εκμάθησή της βιώνεται επαρκέστερα από την περιρρέουσα πολιτιστική ατμόσφαιρα με γιορτές και χορούς ελληνικούς, με θέατρο ελληνικό, με αγώνες ρητορικής, με ακούσματα και βυζαντινές μελωδίες από τη θεία λειτουργία στην εντός του σχολείου Ορθόδοξη Εκκλησία.
Οι τοιχογραφίες του σχολείου απεικονίζουν ήρωες της ελληνικής επανάστασης ή θεότητες της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας, ενώ η είσοδός του έχει ως σήμα κατατεθέν το σχήμα του Πυθαγόρειου Θεωρήματος και το γνωμικό «γνώθι σ' αυτόν», σύμβολα της πρωτοπορίας και τη διαχρονικότητας της ελληνικής μαθηματικής σκέψης και φιλοσοφίας.
      
Οι μαθητές είναι περίπου 1.100 σε όλες τις βαθμίδες, με σχεδόν 100% επιτυχίες ως προς τις πανεπιστημιακές σπουδές και στο σχολείο εφαρμόζεται η αξιολόγηση του διδακτικού προσωπικού από επιτροπή. Τέλος, η φοίτηση των ελληνοπαίδων της ομογένειας προβλέπει δίδακτρα, αλλά υποστηρίζεται γενναία από υποτροφίες και χορηγίες της ανθηρής επιχειρηματικής τάξης των Ελλήνων του απόδημου ελληνισμού.

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή               4373 προβολές

Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας