e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Οκτώβριος 2008 - 12ο 'Αλλα Τεύχη

Νέα για την Τριτοβάθμια Eκπαίδευση
 

Κέρδισε τις εντυπώσεις το μονοθέσιο του ΑΠΘ

Η πίστα της Φόρμουλα 1 στη ΔΕΘ!
                                                                                                
Στα χνάρια του Αλέξανδρου Ισιγόνη, του Μικρασιάτη σχεδιαστή που δημιούργησε το θρυλικό Mini Cooper, βάδισαν οι Έλληνες φοιτητές του ΑΠΘ. Στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε το αυτοκίνητο τύπου Formula που μελέτησε, σχεδίασε και κατασκεύασε η ομάδα φοιτητών, αρχικά 10μελής και σήμερα πια 25μελής, του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ΑRT (Aristotle Racing Team). Το μήκους 3 μέτρων και βάρους 280 κιλών αυτοκίνητο, που επιταχύνει στα 100 χιλιόμετρα την ώρα μέσα σε 3,5 δευτερόλεπτα, τράβηξε τα βλέμματα των επισκεπτών της ΔΕΘ.

Άκρως επιτυχημένη υπήρξε η συμμετοχή – 2η κατά σειρά - της ομάδας ART του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών στο διαγωνισμό formula student που πραγματοποιήθηκε από τις 10 μέχρι 14 Ιουλίου 2008, στη γνωστή πίστα του Silverstone στην Αγγλία, μία εβδομάδα μετά την τέλεση του αγώνα Grand-Prix Formula 1. Η ομάδα, αξιοποιώντας την εμπειρία της από την 1η της συμμετοχή στον αντίστοιχο αγώνα της Ιταλίας, το Σεπτέμβρη 2007, προχώρησε στις απαραίτητες ρυθμίσεις με στόχο ένα καλύτερο αποτέλεσμα.
 
Ο ανταγωνισμός αυτή τη χρονιά ήταν εντονότατος, αφού η ομάδα διαγωνίστηκε απέναντι σε 78 πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο. Το αυτοκίνητο κατάφερε να περάσει από τον αυστηρότατο τεχνικό έλεγχο παρόλο που είναι κατασκευασμένο με τις προδιαγραφές του 2007. Η κατασκευή της ART απέδειξε την αξιοπιστία της, κατορθώνοντας να τερματίσει στη 13η θέση και να βαθμολογηθεί σε όλα τα δυναμικά αγωνίσματα γεγονός που έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς μόνο 19 από 78 αυτοκίνητα που συμμετείχαν το κατόρθωσαν.
 
Καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα δεν παρουσίασε το παραμικρό τεχνικό πρόβλημα ξεπερνώντας και το εμπόδιο των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Ξεχώρισε στην επιτάχυνση, όπου έλαβε την 13η θέση σε σύνολο 38 αυτοκινήτων που ολοκλήρωσαν το συγκεκριμένο αγώνισμα. Η εξαιρετική απόδοση των οδηγών συνέβαλε αποφασιστικά στην πολύ ικανοποιητική 20η θέση (επί συνόλου 78) που έλαβε τελικά στη γενική κατάταξη. «Η παρουσία μας ήταν κάτι παραπάνω από καλή και η εμπειρία που αποκομίσαμε είναι μεγάλη. Όλα τα παιδιά δουλέψαμε σκληρά για να πετύχουμε. Τώρα μελετούμε ένα μοντέλο το οποίο θα σχεδιάσουμε από μηδενική βάση και το οποίο θα παρουσιάσουμε σε λιγότερο από ένα χρόνο», τόνισε ένα βασικό μέλος της ομάδας ART, ο κ. Β. Φωτσιτζής.
 
Τόσο οι κριτές όσο και άλλες καταξιωμένες ομάδες του διαγωνισμού έδωσαν συγχαρητήρια για την προσπάθεια της ελληνικής ομάδας και δεν ήταν λίγες οι φορές που ακούστηκε το όνομα του ΑΠΘ από τα μεγάφωνα στην πίστα των αγώνων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτέλεσε ο ενθουσιασμός για τη δουλειά της ART από τους υπευθύνους της Autodesk της Αγγλίας και Γερμανίας, στο περίπτερο της οποίας προβαλλόταν συνεχώς το βίντεο με την ψηφιακή συναρμολόγηση-αποσυναρμολόγηση κάθε τμήματος του μονοθέσιου της ελληνικής ομάδας.
 
Να σημειωθεί ότι η ομάδα παρουσίασε το «φοιτητικό» μονοθέσιο στον υπαίθριο χώρο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (Autoland), στο σημείο που βρίσκονται οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, οι οποίες εξέφρασαν το θαυμασμό τους για το επίτευγμα του ΑΠΘ.

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή              
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας