e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Μάρτιος 2009 - 17ο 'Αλλα Τεύχη

Ημερίδες - Συνέδρια Απριλίου & Μαΐου
 

Διαστημική εξερεύνηση και Β/θμια Εκπ/ση

Ημερίδα στα Ιωάννινα
 
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Ηπείρου διοργανώνουν, στις 4 Απριλίου 2009, ημερίδα στα Ιωάννινα με θέμα: «Διαστημική εξερεύνηση και Β/θμια Εκπ/ση». Σημαντικός λόγος διοργάνωσης της εν λόγω ημερίδας είναι ότι το 2009 έχει χαρακτηριστεί παγκοσμίως ως «Έτος Αστρονομίας».

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα της European Space Agency (ΕSA-Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία) «..η μείωση του αριθμού των μαθητών, οι οποίοι επιλέγουν θέματα κλασικής επιστήμης και μηχανικής είναι ένα πραγματικό πρόβλημα για οργανισμούς, όπως η ESA. Ανταποκρινόμενο στο πρόβλημα αυτό, το Εκπαιδευτικό Τμήμα της ESA δημιούργησε το Ευρωπαϊκό Γραφείο Εκπαιδευτικών Πόρων (ESERO). Το πρότυπο αυτό πρόγραμμα χρησιμοποιεί την Ευρωπαϊκή Διαστημική Εξερεύνηση, ως μέσο πρόκλησης του ενδιαφέροντος των νέων ανθρώπων, για την Επιστήμη, την Μηχανική και την Τεχνολογία (SET)». Οι διοργανωτές επιδιώκουν να διερευνήσουν εάν είναι εφικτή η ενεργή συμμετοχή των σχολείων σε προγράμματα ή ερευνητικά σχέδια για τα οποία απαιτούνται γνώσεις Λυκείου και η υλοποίησή τους στο πλαίσιο εφαρμογής γνωστικών αντικειμένων, όπως η φυσική, η χημεία, η μηχανολογία, η ηλεκτρολογία, η ηλεκτρονική, η πληροφορική, η βιολογία κλπ.
 
Έχοντας ως πρότυπο τη λειτουργία των κατανεμημένων υπολογιστικών προγραμμάτων, όπως αυτά παρουσιάζονται στη Wikipedia στον σύνδεσμο http://en.wikipedia.org/wiki/List of distributed computing projects, μπορούμε να επιδιώξουμε τη συμμετοχή της εκπαιδευτικής και της μαθητικής κοινότητας στην υλοποίηση προγραμμάτων, τα οποία μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στην πραγματοποίηση των επιθυμητών μαθησιακών αποτελεσμάτων.
 
Σκοπός της ημερίδας είναι η δημιουργία ενός συστήματος ευρωπαϊκού σχολικού πλέγματος συνεργασίας για την πραγματοποίηση προγραμμάτων αυτού του επιπέδου (school grid) και είναι καθοριστική η συμμετοχή μελών της Επιστημονικής και Εκπαιδευτικής Κοινότητας που διαθέτουν ερευνητική εμπειρία σε προγράμματα που αφορούν στη διαστημική επιστήμη και τεχνολογία.
 
Προτεινόμενες θεματικές ενότητες:
  • ESA και ESERO (Ευρωπαϊκή εμπειρία από τη συνεργασία ESA – σχολείων και προοπτικές επέκτασης αυτής της δράσης. Η εμπειρία από τις δραστηριότητες του ESERO)
  • Διαστημική εξερεύνηση και Εκπαίδευση. Προοπτικές και συνεργασία των σχολείων σε προγράμματα της διαστημικής επιστήμης και τεχνολογίας (Ελληνική πραγματικότητα, ανάλυση των παραγόντων που επιτρέπουν ή εμποδίζουν τη συμμετοχή των σχολείων στις δραστηριότητες της ESA)
  • Δυνατότητες και προοπτικές υλοποίησης της συμμετοχής των σχολείων σε δραστηριότητες της ESA (Υπάρχουσα υποδομή και ανάγκες επέκτασής της ώστε να είναι υλοποιήσιμη η υποστήριξη της συμμετοχής των σχολείων στα αντικείμενα της Επιστήμης, της Μηχανικής και της Τεχνολογίας)
  • Διαστημική Επιστήμη: Διαθέσιμα προγράμματα στα οποία μπορεί να συμμετάσχει ή να υλοποιήσει η εκπαιδευτική κοινότητα στους τομείς Διαστημικής πτήσης και Επισκόπησης της Γης και του Διαστήματος
  • Πρόγραμμα “Δαίδαλος” της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Ένα παράδειγμα – υπόδειγμα της σχολικής καινοτομίας, για την δημιουργία προγραμμάτων συμμετοχής των σχολείων στην Διαστημική Επιστήμη και Τεχνολογία (Παρουσίαση αντίστοιχων Ευρωπαϊκών προγραμμάτων στη Διαστημική Επιστήμη, προτάσεις για δημιουργία νέων, παρουσίαση εμπειριών από βραβευμένους εκπαιδευτικούς)
  • Το πρόγραμμα Comenius ως παράδειγμα για τη δημιουργία προγραμμάτων σχολικών εκπαιδευτικών αδειών έρευνας – επιμόρφωσης στη Διαστημική Επιστήμη και Τεχνολογία (Το πρόγραμμα Comenius, ανταλλαγής Ευρωπαϊκών σχολικών τάξεων, ως παράδειγμα για την ανάπτυξη και υλοποίηση προγραμμάτων Διαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας. Δημιουργία προγραμμάτων Εκπαιδευτικών Αδειών σε επιμορφωτικά και ερευνητικά προγράμματα της ESA για τις σχολικές τάξεις)
  • Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός και ωρολόγιο πρόγραμμα: Ένταξη προχωρημένων θεμάτων επιστήμης και τεχνολογίας στο σχολικό πρόγραμμα. (Μαθήματα στα οποία θα μπορούσαν να αναπτυχθούν τέτοια προγράμματα όπως για παράδειγμα «Δίκαιο του Διαστήματος» στα πλαίσια του μαθήματος «Δίκαιο» των ΕΠΑΛ ή του μαθήματος «Εισαγωγή στο Δίκαιο και τους Πολιτικούς θεσμούς» της Β' Τάξης του Γενικού Λυκείου και ανάλογες θεματικές ενότητες στη Μηχανολογία, Ηλεκτρολογία, Ηλεκτρονική, Πληροφορική, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωπονία, Τεχνολογία, Οικονομία κλπ.).
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Α. Γραμματικόπουλος στο τηλ: 2651083898 ή στο e-mail: michan@ipeir.pde.sch.gr.

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή              
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας