e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Νοέμβριος 2007 - 3o 'Αλλα Τεύχη

Ευρωπαϊκά Θέματα
 

Το Oettingen ανακαλύπτει την Πάτρα και η Πάτρα το Oettingen

Μια eTwinning-Συνεργασία με πολύ «ελληνικό» χρώμα
 
Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning υλοποιήθηκε κατά την σχολική περίοδο 2006-2007 από το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Πατρών, το 7ο Πατρών, και το Γυμνάσιο της γερμανικής πόλης Ότιγκεν, Albrecht-Ernst-Gymnasium Oettingen μια συνεργασία με θέμα: Oettingen entdeckt Patras und Patras entdeckt Oettingen - Το Oettingen ανακαλύπτει την Πάτρα και η Πάτρα το Oettingen;.

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων γνωρίστηκαν μεταξύ τους και άντλησαν πληροφορίες για την υλοποίηση του ευρωπαϊκού αυτού προγράμματος μέσα από την πλατφόρμα Μoodle του σχολείου Albrecht - Ernst - Gymnasium (http://www.aeg-online.net/moodle15/ -> Griechisch). Το chat (συνομιλία), που κατά κύριο λόγο βοήθησε, ώστε να «σπάσει» ο πάγος, να έρθουν πιο κοντά και να έχουν όντως επικοινωνία οι περισσότεροι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα μαθητές, έγινε μέσα από το Moodle, τόσο τις ημέρες συνάντησης (κυρίως Σάββατα) της ομάδας των μαθητών, όσο και τα βράδια από το σπίτι τους, όσοι βέβαια είχαν σύνδεση ίντερνετ.
 
Οργανώθηκε τέλη Ιανουαρίου «κατευθυνόμενο» chat τρεις πρωινές ώρες, δηλ. σε ώρα λειτουργίας του σχολείου. Ο υπεύθυνος καθηγητής στη Γερμανία, ο κ. Klaus Karrer με τη βοήθεια του κ. Jürgen Sellnow, είχε ετοιμάσει ένα φύλλο εργασίας με 15 ερωτήσεις για τους έλληνες μαθητές. Παράλληλα η υπεύθυνη καθηγήτρια στην Ελλάδα, κ. Ι. Χαρδαλούπα, είχε με τη σειρά της ετοιμάσει ένα αντίστοιχο φύλλο εργασία για τους γερμανούς μαθητές. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύχθηκε να δημιουργηθεί «κενό» ή αμηχανία κατά την ώρα της συνομιλίας των μαθητών. Υπήρχε μια βάση να στηριχθούν και να διευκολυνθούν στην επικοινωνία τους. Μετά τα 5-10 πρώτα λεπτά, όπου παρουσιάζονταν η μία ομάδα συνομιλίας στην άλλη, άρχιζαν να κάνουν οι μεν στους δε τις ερωτήσεις και αντίστοιχα οι μεν απαντούσαν στους δε. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να περάσει πολύ γρήγορα η ώρα και να μην δημιουργηθούν προβλήματα κατά την πορεία της υλοποίησης του chat. Μόνον τεχνικά προβλήματα είχαμε, μιας και στην αρχή δεν μπόρεσαν αμέσως να μπουν οι Γερμανοί στο moodle και η ελληνική ομάδα αποχώρησε 10 λεπτά νωρίτερα από το προγραμματισμένο, επειδή εκείνη την ημέρα είχε δημιουργηθεί ανεμοστρόβιλος (!!!) στο Ρίο και κόπηκε απότομα η επικοινωνία.
 
Η πλατφόρμα του eTwinning χρησιμοποιήθηκε κυρίως για καταγραφή της πορείας του προγράμματος και παρουσίαση του αποτελέσματος, του παραγόμενου έργου από την συνεργασία των μαθητών. Το θέμα του προγράμματος προέκυψε από την επιθυμία τόσο των Γερμανών όσο και των Ελλήνων μαθητών και μαθητριών για ανταλλαγή. Έχοντας σαν δεδομένο το γεγονός της επίσκεψης του ενός σχολείου στην πόλη του άλλου, οι υπεύθυνοι καθηγητές του ενός και του άλλου σχολείου «συνέλεξαν» ιστοσελίδες με ενημερωτικό υλικό για την πόλη και γενικά την περιοχή τους.
 
Οι μαθητές αφού χωρίστηκαν σε ομάδες των 2-4 ατόμων έπρεπε να επιλέξουν ένα θέμα της αρεσκείας τους, για το οποίο - αφού θα ενημερώνονταν από τις ιστοσελίδες που είχαν ήδη «επιλεχθεί» από τους υπεύθυνους καθηγητές των σχολείων - θα προετοίμαζαν μια εργασία η οποία θα ήταν ένα γραπτό κείμενο, PowerPoint-Παρουσίαση, Video, Πόστερ κλπ. Με αυτόν τον τρόπο οι μεν θα γνώριζαν τα αξιοθέατα και τις περιοχές των δε. Αυτό αποτέλεσε σημαντικό κίνητρο και βοήθησε την προετοιμασία των μαθητών, μιας και οι μεν Γερμανοί «ξενάγησαν» τους Έλληνες στα μέρη που επισκεφτήκαμε όλοι μαζί στην Ελλάδα και οι Έλληνες «ξενάγησαν» τους Γερμανούς στα αντίστοιχα μέρη που επισκεφτήκαμε στην Γερμανία. Οι «ξένοι» ήταν οι ξεναγοί των «ντόπιων»! Οι Γερμανοί επισκέφτηκαν τελικά την Ελλάδα από 25 Μαρτίου έως 1 Απριλίου 2007 και οι Έλληνες την Γερμανία από 2 έως 9 Ιουλίου 2007.
 
Η καταγραφή και περιγραφή της πορείας της επισκέψεων έγινε σε wiki στο moodle. Όλοι οι Έλληνες μαθητές κρατούσαν ημερολόγιο συμβάντων ημέρας, όσο βρίσκονταν στην Γερμανία. Αυτό τους διευκόλυνε μετά τόσο στην περιγραφή όσο και στην αξιολόγηση της εκπαιδευτικής επίσκεψης.
 
Περισσότερα κι αναλυτικότερα μπορείτε να βρείτε εδώ : http://twinspace.etwinning.net/launcher.cfm?lang=en&cid=13629
 
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από μαθητές/-τριες της Γ΄ Γυμνασίου. Συμμετείχαν όμως και μερικοί μαθητές/-τριες της Β΄ Γυμνασίου στην παραγωγή Video και Powerpoint παρουσιάσεων, που προβλήθηκαν στους Γερμανούς, όταν ήρθαν στην Ελλάδα, αλλά και κάποια άλλα όταν επισκεφτήκαμε εμείς την Γερμανία.
 
Γλώσσες επικοινωνίας: Γερμανικά, Νέα Ελληνικά, Αρχαία Ελληνικά και Αγγλικά.
 
Για να μπορέσουν να βοηθηθούν οι μαθητές στην συμμετοχή τους στον εθνικό διαγωνισμό eTwinning με θέμα: «Το νόημα της ηλεκτρονικής αδελφοποίησης», δημιουργήθηκε στην πλατφόρμα flickr ένα ηλεκτρονικό άλμπουμ φωτογραφιών, όπου συλλέχθηκαν απ’ όλους οι φωτογραφίες του υλοποιηθέντος προγράμματος. Οι φωτογραφίες είναι ορατές μόνον για όσους προσκληθούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να τις δουν κι όχι για όλο το κοινό.

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή              
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας