e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Μάρτιος 2009 - 17ο 'Αλλα Τεύχη

Νέα για την Τριτοβάθμια Eκπαίδευση
 

Αξιολόγηση Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης

Ολοκληρώθηκαν οι πέντε πρώτες εκθέσεις
 
Ένα σημαντικό βήμα προς την πλήρη εφαρμογή των διαδικασιών αξιολόγησης στα Ιδρύματα Γ/θμιας Εκπ/σης στη χώρα μας έγινε με την ολοκλήρωση των 5 πρώτων εκθέσεων εξωτερικής αξιολόγησης ισάριθμων τμημάτων Ανώτατων Ιδρυμάτων της χώρας μας στις 16 Φεβρουαρίου 2009. Οι εκθέσεις είναι έργο της Ανεξάρτητης Αρχής για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), που αποτελεί την εποπτική και συντονιστική αρχή του συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) της Ελλάδας.

Οι Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης είναι προϊόν επιτόπιων επισκέψεων 5μελών επιτροπών ειδικών, κατά αντικείμενο, καθηγητών ξένων πανεπιστημίων και εμπειρογνωμόνων οι οποίοι κληρώθηκαν από το σχετικό μητρώο που έχει καταρτίσει και διατηρεί η ΑΔΙΠ. Οι 5 αυτές εξωτερικές αξιολογήσεις αποτελούν την πρώτη πλήρη εφαρμογή στην Ελλάδα της Διαδικασίας Διασφάλισης Ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπως αυτή εφαρμόζεται ήδη στις υπόλοιπες 45 χώρες του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Τα τμήματα στα οποία έγιναν οι αξιολογήσεις είναι τα ακόλουθα:
  • Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Φυσικής
  • Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος
  • ΤΕΙ Αθήνας, Τμήμα Πληροφορικής
  • ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων
  • ΤΕΙ Κρήτης, Τμήμα Μηχανολογίας
Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Η διάγνωση είναι απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να έχουμε όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική θεραπεία. Δεν έχουμε την άποψη ότι όποιες αδυναμίες εντοπίζουμε στην εκπαίδευση πρέπει να τις κρύβουμε. Αντίθετα, πρέπει αυτές τις αδυναμίες να τις αναδεικνύουμε και να τις προσεγγίζουμε κατά τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να δημιουργούμε προϋποθέσεις για την επίλυσή τους. Άλλωστε, για αυτό το λόγο ξεκινήσαμε τον διάλογο, για να δούμε, κυρίως, τι θα πρέπει να κάνουμε στη Β/θμια Εκπ/ση. Ξέρουμε ότι το επίπεδο παροχής Παιδείας στο Λύκειο έχει πάρα πολλά περιθώρια βελτίωσης, ξέρουμε ότι πρέπει να αποσυνδέσουμε το Λύκειο από τον τρόπο εισαγωγής των παιδιών στα Πανεπιστήμια και ξέρουμε ότι μπορούμε να αναβαθμίσουμε την Παιδεία και στην Γ/θμια Εκπ/ση. Αν όλα αυτά γίνουν, θα έχουμε κάνει ένα πολύ καλό βήμα μπροστά προκειμένου να έχουμε μία καλύτερη Παιδεία στο μέλλον».
 
Οι εκθέσεις αυτές είναι διαγνωστικού χαρακτήρα. Επισημαίνουν τα επιτεύγματα και τις αδυναμίες των αξιολογηθέντων τμημάτων και προτείνουν συγκεκριμένα μέτρα προς το Τμήμα, το Ίδρυμα και την Πολιτεία για τη βελτίωση της ποιότητας του παραγόμενου έργου τους. Πρέπει όμως, όπως επισημαίνει η ΑΔΙΠ στην επίσημη ιστοσελίδα της, «να διαβαστούν και να ερμηνευτούν συνολικά, και να αποφεύγεται η εύκολη εξαγωγή αποσπασματικών συμπερασμάτων».
 
Σαφέστερη εικόνα για την κατάσταση της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα μας αναμένεται ότι θα προκύψει όταν ολοκληρωθούν οι εξωτερικές αξιολογήσεις των υπόλοιπων 42 τμημάτων ΑΕΙ που έχουν δρομολογηθεί για το 2009 και όσων ακόμη ολοκληρώσουν την διαδικασία εσωτερικής αξιολόγησης, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή              
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας