e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Απρίλιος-Μάιος 2009 - 18ο 'Αλλα Τεύχη

Θέλω να βλέπω τους πολίτες χαρούμενους
 

Θέλω να βλέπω τους πολίτες χαρούμενους - Βραβεύσεις μαθητών για τη Δημοκρατία και τον Κοινοβουλευτισμό

Με παιδικά χαμόγελα, ζωηρά σχέδια και πρωτότυπες εκθέσεις γέμισε η Βουλή των Ελλήνων τη Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009. Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, σε συνεργασία με το ΥΠΕΠΘ, πραγματοποίησε εκδήλωση βράβευσης των 60 μαθητών από όλη την επικράτεια, που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό ζωγραφικής και έκθεσης με θέμα τη Δημοκρατία και τον Κοινοβουλευτισμό. Ο διαγωνισμός έγινε με αφορμή τον 1ο παγκόσμιο εορτασμό της Ημέρας της Δημοκρατίας και του Κοινοβουλευτισμού, στις 15 Σεπτεμβρίου 2008. Οι μαθητές της Έ τάξης του Δημοτικού ζωγράφισαν πώς βλέπουν τη Δημοκρατία και τη Βουλή, οι δε μαθητές της Στ΄τάξης Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου έγραψαν έκθεση με το ίδιο θέμα.

Η έκθεση διοργανώθηκε στο πλαίσιο της συμμετοχής της Βουλής των Ελλήνων στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Δημοκρατίας. Στους μαθητές απονεμήθηκε το χάλκινο μετάλλιο του Ιδρύματος της Βουλής, καθώς και τιμητικός πάπυρος, τα οποία συνοδεύονταν από χρηματικό ποσό. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Α/θμια Εκπ/ση συμμετείχε το 31,42% των σχολικών μονάδων της χώρας, ενώ στη Β/θμια το 62,30% των σχολικών μονάδων.
 
Συμμετείχαν συνολικά 169.555 μαθητές από 8.980 σχολεία. Το Υπουργείο Παιδείας με τις Περιφερειακές Υπηρεσίες του, αξιολόγησε και επέλεξε όσες εργασίες κρίθηκαν ως κορυφαίες. Αυτές είναι 13 ζωγραφιές, από τις οποίες η μια συλλογική 9 μαθητριών και μαθητών της Ε΄ Δημοτικού, καθώς και 39 εκθέσεις. Στο 2ο εορτασμό της Ημέρας του Κοινοβουλευτισμού και της Δημοκρατίας, στις 15 Σεπτεμβρίου 2009, το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων θα εκδώσει λεύκωμα στο οποίο θα περιλαμβάνονται οι βραβευμένες εκθέσεις και ζωγραφιές.
 
«Είδα τις ζωγραφιές, διάβασα τις επιστολές και εξεπλάγην θετικά από το επίπεδο του προβληματισμού, τη σαφήνεια της διατύπωσης, τις φρέσκιες ιδέες και τη διαύγεια των σκέψεων», δήλωσε ο Πρόεδρος της Βουλής, κ. Δημήτρης Σιούφας. «Μαζί με τους βραβευόμενους συγχαίρω τους γονείς, τους δασκάλους τους και όλους όσους τους βοήθησαν να φτιάξουν τέτοιο χαρακτήρα και να πάρουν τόσες γνώσεις. Αυτά τα παιδιά είναι το φως της αισιοδοξίας σε μια δύσκολη εποχή».
 
Από την πλευρά του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο Υπουργός, κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, έδωσε τα «ειλικρινή και θερμά συγχαρητήρια για αυτή την τόσο αξιέπαινη πρωτοβουλία», όπως χαρακτηριστικά είπε, «η οποία αναδεικνύει, εκ των πραγμάτων, το ίδιο το μέλλον μας». Με αφορμή τη διάκριση των παιδιών στη ζωγραφική, ο κ. Σπηλιωτόπουλος εξήρε τη σημασία της ευγενούς άμιλλας μεταξύ των μαθητών και ανέλυσε την προσπάθεια που γίνεται για ένα καλύτερο σχολείο, που «θα δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά, σε περισσότερο χρόνο, να αναπτύξουν τις όποιες δεξιότητες έχουν απελευθερώσει, να κινητροδοτούμε αυτές τις δεξιότητες, να βλέπουμε ποια είναι αυτά τα ταλέντα τα οποία μπορούν να συνεχίσουν για να διακριθούν στο πνεύμα και στον πολιτισμό και το κυριότερο όλων ένα σχολείο το οποίο θα προάγει την κριτική σκέψη», όπως τόνισε.
 
Ο Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης (IPU), κ. Άντερς Τζόνσον, αφού συνεχάρη τους εμπνευστές της πρωτοβουλίας αυτής, έδωσε τη δική του διάσταση στην έννοια της δημοκρατίας: «Η δημοκρατία αφορά κοινωνίες, κοινωνικές δομές, θεσμούς, Κοινοβούλια, εκλογές. Ωστόσο η δημοκρατία αφορά κυρίως θεμελιώδεις κοινωνικές αξίες. Αφορά την κοινωνία στην οποία επιθυμούμε να ζήσουμε, μια κοινωνία για όλους στην οποία όλοι κατέχουν μια θέση. Η δημοκρατία αφορά την κοινωνία στην οποία εσείς θα θέλατε να ζείτε, τη δημοκρατία που επιθυμείτε. Αυτό ακριβώς το είδος της δημοκρατίας όμως απαιτεί καθημερινή προσπάθεια από πλευράς όλων. Δεν εφησυχάζει κανείς. Κάθε άλλο, για να επιτύχουμε αυτήν ακριβώς τη δημοκρατία, αυτό το είδος των κοινωνιών απαιτείται καθημερινό έργο».
 
Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο Υφυπουργός Παιδείας, κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος, που ξετύλιξε το «κουβάρι» του διαγωνισμού από την αρχή. «Όταν ο Πρόεδρος της Βουλής, ο κ. Σιούφας, κάλεσε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, τον κ. Στυλιανίδη και τον ομιλούντα υφυπουργό, να αναλάβουμε την προώθηση της ιδέας για τη συμμετοχή της μαθητικής νεολαίας της χώρας μας στον εορτασμό της Ημέρας της Δημοκρατίας», εξήγησε ο κ. Λυκουρέντζος, «κρίναμε ότι ήταν μία πολύ μεγάλη ευκαιρία να διδάξουμε μέσω της συμμετοχής το βαθύτερο νόημα της δημοκρατίας και σπεύσαμε να συνεργαστούμε με τον κ. Πρόεδρο της Βουλής, όσο και με την κυρία Παπαδημητρίου, η οποία συμμετέχει στη Διακοινοβουλευτική Ένωση και είναι σε άμεση επαφή και συνεργασία με τα αρμόδια όργανα. Ο νέος Υπουργός Παιδείας, ο κ. Σπηλιωτόπουλος, βρήκε σε εξέλιξη αυτή τη διαγωνιστική διαδικασία και σε συνεργασία με τα περιφερειακά όργανα του Υπουργείου μας, τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, έδωσε καινούργια ώθηση, καινούργια δυναμική να οργανώσουμε με ταχύτητα την αξιολόγηση των γραπτών εκθέσεων, αλλά και όλων εκείνων των δημιουργικών αποτελεσμάτων της αισθητικής, της τέχνης, με τα οποία τα παιδιά μας επιχείρησαν να δηλώσουν και να πραγματώσουν τη συμμετοχή τους, αλλά και να εκφράσουν τις ιδέες τους με τον αποκλειστικά δικό τους τρόπο».
 
Κλείνοντας την αναφορά μας στη βράβευση των μαθητών, αξίζει να παραθέσουμε ένα μικρό απόσπασμα από μια έκθεση μαθήτριας της Στ΄τάξης Δημοτικού: «Κύριε Πρόεδρε, είμαι πολύ μικρή για να προτείνω μέτρα για την καλύτερη ποιότητα της Δημοκρατίας. Αυτό που θα ήθελα είναι να βλέπω πολίτες χαρούμενους».
 

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή               2316 προβολές

Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας