e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Απρίλιος-Μάιος 2009 - 18ο 'Αλλα Τεύχη

Οι εξελίξεις στο Διάλογο για την αναμόρφωση του Λυκείου
 

Οι εξελίξεις στο Διάλογο για την αναμόρφωση του Λυκείου - Πρώτα συμπεράσματα συνεδριάσεων Συμβουλίου

Με αυξημένους ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες του Συμβουλίου Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, έτσι ώστε το –έστω και άτυπο- χρονοδιάγραμμα των 6 μηνών για την παρουσίαση της τελικής πρότασης να τηρηθεί πλήρως. Την Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009 , το όργανο που είναι αρμόδιο για τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία συνεδρίασε για 2η φορά στο κτήριο των Γενικών Αρχείων του Κράτους, υπό την προεδρία του καθηγητή κ. Γεωργίου Μπαμπινιώτη. Κατά τη συνεδρίαση ορίστηκαν επιτροπές εργασίας και άρχισε η συζήτηση επί των παθογενειών του Λυκείου.

Ο κ. Γ. Μπαμπινιώτης παραδέχθηκε ότι υπάρχει φόρτος των μαθητών με τη μεγάλης έκτασης ύλη και επεσήμανε ότι συζητούνται προτάσεις για το συνυπολογισμό της βαθμολογίας των μαθητών στις 3 τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Ο Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, κ. Σ. Γκλαβάς, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «ήταν βασικό βήμα ο εντοπισμός των προβλημάτων και ο καθορισμός ομάδας εργασίας στο πλαίσιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που θα μελετήσει τα προβλήματα του λυκείου και θα υποβάλει σειρά προτάσεων». Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και στην αλλαγή μεθόδων διδασκαλίας, που συνεπάγεται νέα βιβλία, αλλά και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα έχουν περάσει προηγουμένως από επιμόρφωση.

Ο καθηγητής κ. Γ. Πανάρετος τόνισε ότι ακόμη δεν έχουν απαντηθεί οι προϋποθέσεις, που έχει θέσει το ΠΑΣΟΚ για τη συμμετοχή του, ενώ υποστήριξε ότι το Εθνικό Συμβούλιο πρέπει να μετατραπεί σε Ανεξάρτητη Αρχή. Επίσης, σημείωσε ότι δεν υπάρχει μεγάλη βοήθεια για να παραμείνει στο διάλογο, αλλά δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα θετικά σημεία της συνεδρίασης, όπως ήταν η συμφωνία όλων να συζητήσουν τους στόχους του εγχειρήματος.

Η εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, κ. Α. Σταθάκου, παρατήρησε ότι δεν αρχίζει ο διάλογος από τη βάση, αλλά από την οροφή, που είναι το εξεταστικό σύστημα και η πρόσβαση στην Γ/θμια Εκπ/ση.

3 ημέρες αργότερα, τη Δευτέρα 30 Μαρτίου 2009, ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, κ Γ. Μπαμπινιώτης, επισκέφθηκε τους καθηγητές στα γραφεία της Ομοσπονδίας τους, καθώς αυτοί δε συμμετέχουν στον εθνικό διάλογο για την Παιδεία και είχε μακρά συζήτηση μαζί τους για τις αλλαγές στο λύκειο και το νέο σύστημα εξετάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ.

Ο κ. Γ. Μπαμπινιώτης χαρακτήρισε τη συζήτηση ουσιαστική, με τους «μαχόμενους εκπαιδευτικούς που έχουν πλήρη εικόνα στα ζητήματα που συζητούνται στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου». Πρόσθεσε δε «Κι αν δεν με καλούσαν, θα ερχόμουν για να συζητήσω μαζί τους, γιατί πιστεύω ότι κάθε αναμόρφωση συστήματος δεν μπορεί να γίνει χωρίς τους εκπαιδευτικούς, γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν οξύμωρο». Ο κ. Γ Μπαμπινιώτης τόνισε επίσης ότι θα επισκεφθεί και τους δασκάλους στα γραφεία της Ομοσπονδίας τους, αν και εκείνοι συμμετέχουν στον εθνικό διάλογο.

Ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ, κ. Κ. Μανιάτης, χαρακτήρισε δημιουργική τη συζήτηση με τον Πρόεδρο του διαλόγου, στον οποίο τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ εξέθεσαν τις θέσεις και προτάσεις των καθηγητών, κάνοντας το διαχωρισμό «άλλο ο Γιώργος Μπαμπινιώτης και άλλο η κυβέρνηση, από την οποία οι καθηγητές περιμένουν συγκεκριμένες απαντήσεις».
 
Από τη μακρινή Μελβούρνη όπου βρέθηκε λίγες ημέρες αργότερα, ο κ Γ. Μπαμπινιώτης δήλωσε ότι οι προτάσεις για την μεταρρύθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος αναμένονται να παραδοθούν στον Υπουργό Παιδείας περίπου σε ένα 6μηνο και επεσήμανε ότι οι προτάσεις αυτές θα «είναι λογικές, εφαρμόσιμες, σύγχρονες, αποτελεσματικές, και θα λύνουν προβλήματα». Ο πρώην πρύτανης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, είπε πως θα επιδιώξει να συμμετέχουν στον εθνικό διάλογο όλοι οι εκπαιδευτικοί-και μέσω των φορέων τους- γιατί «οτιδήποτε κάνουμε στην εκπαίδευση πρέπει να έχει επίκεντρο τον εκπαιδευτικό. Θα ήταν λάθος νοοτροπία να προσπαθούμε να αλλάξουμε πράγματα στην εκπαίδευση ερήμην του εκπαιδευτικού. Όταν λοιπόν επίκεντρο για μένα είναι ο εκπαιδευτικός δεν μπορώ, δεν είναι δυνατόν, δεν διανοούμαι να μην έχω στο πλάι μου την στήριξη των εκπαιδευτικών. Νομίζω ότι τώρα όλοι πρέπει να αναλάβουμε τις ευθύνες μας».
 
Κατά την παραμονή του στην Αυστραλία ο κ. Γ. Μπαμπινιώτης είχε επίσης επαφές με τον Υπουργό Παιδείας της χώρας και με άλλους εκπαιδευτικού παράγοντες, με σκοπό να μελετήσει το σύστημά τους. Για τις επαφές του αυτές είπε μεταξύ άλλων: «Υπάρχει ένας προβληματισμός, έχουν περάσει και από την Αυστραλία οι άνθρωποι διάφορα συστήματα, έχουν προτάσεις, έχουν σκέψεις. Όλα αυτά λοιπόν τα μελετώ και ευαισθητοποιούμαι και εγώ. Θα ευαισθητοποιήσω με την σειρά μου τους ανθρώπους που έχουν λόγο για αυτά τα πράγματα στην Ελλάδα και θα καταλήξουμε σε κάποιο σύστημα που οπωσδήποτε θα είναι καλύτερο από αυτό που έχουμε σήμερα. Δε θα δεσμεύσω όμως με μια προσωπική άποψη. Θέλω να υπάρξει μια πραγματική συζήτηση».

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή               1657 προβολές

Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας