e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ιούvιος / Ιούλιος 2008 - 9o 'Αλλα Τεύχη

Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
 

Τα ακριτικά σχολεία απέχουν ..ένα κλικ!

Συνέδριο για τη γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος στις απομακρυσμένες περιοχές
 
Θα τολμούσαμε άραγε πριν από χρόνια να φανταστούμε ότι ο δάσκαλος εκτός από τον πίνακα, τις κιμωλίες και το σχολικό βιβλίο θα είχε πολύτιμο εργαλείο στη δουλειά του ένα δορυφόρο, που θα τον βοηθούσε όχι απλά στη μετάδοση, αλλά και στην εκτόξευση της γνώσης; Ποιος θα μπορούσε παλιότερα να διανοηθεί τρόπους, ώστε οι μαθητές της περιφέρειας, που το δικό τους κέντρο ζωής είναι «απόκεντρο», να βρεθούν κι εκείνοι στο επίκεντρο των εξελίξεων και των τεχνολογικών επιτευγμάτων, αν θέλαμε βέβαια να μιλάμε για ισότιμη εκπαίδευση όλων των μαθητών της χώρας;

Απαντήσεις σε αυτά και σε πολλά άλλα ερωτήματα έδωσε το Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Γεφυρώνοντας το ψηφιακό χάσμα στις απομακρυσμένες περιοχές-Πρακτικές λύσεις και πολιτικές», που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Ελληνογερμανικής Αγωγής και τη συνεργασία ερευνητικών και ακαδημαϊκών φορέων στην Αθήνα στις 15 και 16 Μαΐου 2008, παρουσία παραγόντων από τον εκπαιδευτικό, πολιτικό και ακαδημαϊκό χώρο.
 
Ο παριστάμενος στο συνέδριο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος, δήλωσε ότι «επιδιώκουμε την καταπολέμηση του ψηφιακού αναλφαβητισμού στη χώρα μας και θέλουμε οι μαθητές να αποκτήσουν κριτική ικανότητα χρησιμοποίησης του διαδικτύου». Η αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί προτεραιότητα και στρατηγικό στόχο της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, τόνισε ο κ. Λυκουρέντζος, υπογραμμίζοντας ότι κεντρικός στόχος είναι η αναβάθμιση και η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στα νέα δεδομένα που διαμορφώνει συνεχώς η εξελισσόμενη ψηφιακή παγκοσμιοποίηση της γνώσης. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το «μεγαλύτερο ελληνικό δίκτυο σε αριθμό χρηστών, που διαθέτει διεθνή αναγνώριση και πιστοποίηση στην αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στην ελληνική εκπαίδευση», όπως χαρακτηριστικά είπε, και το οποίο αποστέλλει κάθε μήνα το ηλεκτρονικό περιοδικό του ΥΠΕΠΘ, e-Emphasis, σε 86.700 αποδέκτες-μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
 
Διοργανωτές του συνεδρίου ήταν το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών του ΕΜΠ και η Ελληνογερμανική Αγωγή. Το Συνέδριο έγινε στο πλαίσιο των έργων «Τηλε-πρόσβαση», «Ερμής» και «Φτερά της Γνώσης», ενώ βασικό χαρακτηριστικό του αποτέλεσαν οι πρωτοβουλίες για τα απομακρυσμένα σχολεία. Μαθητές και εκπαιδευτικοί ακριτικών περιοχών έχουν πλέον τη δυνατότητα μέσα από καινοτόμες εφαρμογές της τεχνολογίας, να απολαμβάνουν ίσα προνόμια στη μάθηση. Στη σημερινή Ελλάδα, μικρές σχολικές μονάδες της περιφέρειας εφοδιάζονται με δορυφορικό εξοπλισμό, μαθητές και εκπαιδευτικοί αξιοποιούν τις ψηφιακές υπηρεσίες και ο εκπαιδευτικός υποστηρίζεται αλλά και επιμορφώνεται διαρκώς.
 
Πληροφορίες και πρακτικά του συνεδρίου μπορείτε να βρείτε στο http://www.teleaccess.org/conference/

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή              
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας