e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Σεπτέμβριος 2007 - 1o 'Αλλα Τεύχη

Πολιτισμός και Εκπαίδευση
 

Πρόγραμμα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων

Ενημερωθείτε για τις δράσεις του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την διαπολιστισμική εκπαίδευση των μουσουλμάνων μαθητών.



Για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση των μουσουλμάνων μαθητών, έχουν αναληφθεί οι ακόλουθες δράσεις:

  1. Το ειδικό πρόγραμμα «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων», το οποίο έχει συνολικό προϋπολογισμό 6.250.000 Ευρώ, υλοποιείται από το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών. Κατά την τρίτη φάση του προγράμματος (2005-2007), οι παρεμβάσεις του αναπτύσσονται κυρίως στα εξής πεδία: καταπολέμηση της μαθητικής διαρροής, ενίσχυση της ελληνομάθειας, ευρύτερη δυνατή κατανόηση των θετικών αποτελεσμάτων που έχει η δημιουργική ένταξη των νέων της μειονότητας στο εκπαιδευτικό σύστημα, τόσο για τους ίδιους όσο και γενικότερα για την πρόοδο της Ελλάδας. Τα Κέντρα Στήριξης του Προγράμματος Παιδείας Μουσουλμανοπαίδων (ΚΕΣΠΕΜ) παρέχουν συστηματική ενημέρωση στους γονείς και συμβουλευτική στους εκπαιδευτικούς, συνδέουν το πρόγραμμα με τα τοπικά στελέχη της εκπαίδευσης και τους συλλόγους των εκπαιδευτικών και προωθούν το διάλογο με την τοπική κοινωνία.
  2. Οι μουσουλμάνοι υποψήφιοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση να επιτυγχάνουν τουλάχιστον την βάση της βαθμολογίας κατά τις γενικές εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ. Εξακολουθεί να ισχύει η ρύθμιση βάσει της οποίας οι μουσουλμάνοι μαθητές εισάγονται στα ΑΕΙ με το ειδικό ποσοστό του 0,5%.
  3. Με το Νόμο 3404/2005, θεσμοθετήθηκε η δυνατότητα ορισμού χωριστού ποσοστού θέσεων εισακτέων στα ΤΕΙ για τους μουσουλμάνους αποφοίτους των ΤΕΕ.
  4. Το ΙΚΥ σχεδίασε ειδικό πρόγραμμα υποτροφιών για τους μουσουλμάνους φοιτητές της Θράκης. Για το ακαδημαϊκό έτος 2006-07 χορήγησε 10 υποτροφίες σε μουσουλμάνους φοιτητές (500 ευρώ μηνιαίως), κατόπιν συνεντεύξεως και λαμβάνοντας υπόψη τα βιογραφικά σημειώματα των υποψηφίων.
  5. Σε πέντε δημόσια Γυμνάσια της Θράκης έχει αρχίσει να διδάσκεται πιλοτικά η τουρκική γλώσσα, ως κατ΄ επιλογήν ξένη γλώσσα σε δύο επίπεδα (αρχαρίων και προχωρημένων). Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έχει εκπονήσει το αναλυτικό πρόγραμμα και τη συγγραφή των σχολικών εγχειριδίων. Η Υπουργική Απόφαση σχετικά με τα προσόντα των εκπαιδευτικών έχει ήδη υπογραφεί.
  6. Πραγματοποιούνται, για πρώτη φορά, φροντιστήρια τουρκικής γλώσσας για τους εκπαιδευτικούς του ελληνόγλωσσου προγράμματος, με πρωτοβουλία του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης.
  7. Με Υπουργική Απόφαση, το ωράριο λειτουργίας των μειονοτικών σχολείων έχει προσαρμοστεί, έτσι ώστε να υπάρχει ταύτιση με αυτό του κανονικού σχολείου.
  8. Με Υπουργική Απόφαση, συστάθηκαν 33 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στα Ιεροσπουδαστήρια Κομοτηνής και Εχίνου Ξάνθης, προκειμένου οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί να μην είναι ανασφάλιστοι και χωρίς εισοδήματα.
  9. Συστάθηκαν 80 οργανικές θέσεις μουσουλμάνων δασκάλων, αποφοίτων της ΕΠΑΘ (οι θέσεις αυξήθηκαν από 250 σε 330), ενώ διορίστηκαν ήδη 44 μουσουλμάνοι δάσκαλοι, απόφοιτοι της ΕΠΑΘ και επίκειται ο διορισμός άλλων 32 για το σχολικό έτος 2007-08.
  10. Ψηφίστηκε ο Νόμος 3536/2007 (Άρθρα 36-40) για 240 θέσεις Ιμάμηδων-Ιεροδιδασκάλων στις Μουφτείες της Θράκης.
  11. Έγιναν επισκευές, επιδιορθώσεις και προσθήκες σε 11 μειονοτικά σχολεία. Κατασκευάστηκε και παραδόθηκε ένα νέο μειονοτικό σχολείο στα Δειλινά, Νομού Ροδόπης. Ολοκληρώθηκε η μαθητική εστία της Οργάνης, στην οποία υπάρχει η δυνατότητα να φιλοξενηθούν 36 μαθητές σε άριστες συνθήκες διαβίωσης.

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή              
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας