e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Μάρτιος 2009 - 17ο 'Αλλα Τεύχη

Ημερίδες - Συνέδρια Απριλίου & Μαΐου
 

Εταιρεία Μελέτης Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής

Οι μαθησιακές δυσκολίες στο προσκήνιο
 
Η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας (ΕΕΜ ΔΕΠΥ) συστάθηκε με τη μορφή Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα τον Ιούνιο του 2008 στην Αθήνα. Έχει διεπιστημονικό χαρακτήρα, τα μέλη της προέρχονται κυρίως από το χώρο της ψυχικής και γενικής υγείας, της εκπαίδευσης και της αποκατάστασης, ο δε κύριος σκοπός της είναι να επιτελέσει επιστημονικό, ερευνητικό, εκπαιδευτικό, επιμορφωτικό και κοινωνικό έργο συμβάλλοντας με τη δράση της κυρίως:

  • στην επιστημονική μελέτη, αξιόπιστη αξιολόγηση και σύγχρονη αντιμετώπιση της ΔΕΠΥ των επιπλοκών της και των συνδεομένων με αυτή καταστάσεων στις ελληνικές τους διαστάσεις,
  • στην εκπαίδευση των ειδικών επαγγελματιών που σχετίζονται με τη διάγνωση και αντιμετώπιση στην ταχύτατα εξελισσόμενη διεθνή επιστημονική γνώση,
  •  στην εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης των δυσμενών συνεπειών της μη έγκαιρης διάγνωσης και αντιμετώπισης της ΔΕΠΥ,
  •  στην ευαισθητοποίηση της επιστημονικής κοινότητας, του κοινωνικού συνόλου και της πολιτείας και στην αναίρεση επιστημονικών και κοινωνικών προκαταλήψεων για τη ΔΕΠΥ.
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), διεθνώς ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) εκδηλώνεται με συμπτώματα δυσκολίας στη συγκέντρωση της προσοχής, υπερκινητικότητα και παρορμητική συμπεριφορά και είναι από τις συχνότερες νευροβιολογικές διαταραχές της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Αποτελεί τη συχνότερη παιδοψυχιατρική διάγνωση στη σχολική ηλικία, εμφανίζεται κυρίως σαν πρόβλημα μάθησης και συμπεριφοράς σε ποσοστό τουλάχιστον 3-7% των παιδιών και στις περισσότερες περιπτώσεις παραμένει στην εφηβεία και στην ενήλικη ζωή.
 
Αν και είναι από τις πλέον μελετημένες διαταραχές παγκοσμίως, η ΔΕΠΥ δεν αναγνωρίζεται ούτε είναι ακόμα αποδεκτή από όλες τις επιστημονικές ομάδες με αποτέλεσμα να υποδιαγιγνώσκεται σε πολλές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
 
Συνήθως πρωτοαναγνωρίζεται όταν τα παιδιά ξεκινούν το σχολείο και στην πορεία της επιπλέκεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 70% από άλλα σοβαρά προβλήματα που καθορίζουν την έκβαση της, όπως κακή σχολική επίδοση και ακαδημαϊκή εξέλιξη, συναισθηματικές διαταραχές, άγχος, προκλητική συμπεριφορά και επιθετικότητα, αυξημένο κίνδυνο για κατάχρηση ουσιών και παραπτωματικότητα, μειωμένη επαγγελματική παραγωγικότητα, περιορισμένες επαγγελματικές προοπτικές και κοινωνικές σχέσεις.
 
Για τη διάγνωση της ΔΕΠΥ είναι απαραίτητη η συνεργασία μεταξύ των ειδικών, των γονέων, των εκπαιδευτικών και των ίδιων των παιδιών, για να εκτιμηθούν όλες οι παράμετροι της συμπεριφοράς του παιδιού. Χωρίς έγκαιρη αντιμετώπιση έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ψυχική και σωματική υγεία του παιδιού και της οικογένειας του, οδηγεί σε κακή προσαρμογή στις απαιτήσεις της ενήλικης ζωής και προκαλεί μεγάλη οικονομική επιβάρυνση στα πάσχοντα άτομα και την κοινωνία.
 
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη έγκαιρη διάγνωση και πρόληψη των δυσμενών συνεπειών της ΔΕΠΥ είναι τόσο σημαντικός όσο και των γονέων. Η κοινωνική σημασία των παραπάνω σε αυτή τη χρονική στιγμή γίνεται ακόμη μεγαλύτερη μετά τον πρόσφατο Ν 3699/2.10.08, ΦΕΚ 199 όπου για πρώτη φορά ορίζονται οι μαθητές με ΔΕΠΥ σαν έχοντες «ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
    
Για τους λόγους αυτούς η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης ΔΕΠΥ και υπό την αιγίδα τουΥΠΕΠΘ διοργανώνει ημερίδα το Σάββατο, 4 Απριλίου 2009 στην αίθουσα Jacqueline de Romilly. Η είσοδος είναι ελεύθερη.
 
Το πρόγραμμα της ημερίδας έχει ως εξής:
 
9.00-9.30: Προσέλευση-Εγγραφές
9.30-10.00: Έναρξη Εργασιών Ημερίδας
Χαιρετισμοί
10.00-11.30: Στρογγυλή Τράπεζα με θέμα «Κλινικές Παράμετροι Αναγνώρισης και Αντιμετώπισης της ΔΕΠΥ» Συντονιστής: κ. Χ. Παπαϊωάννου
 
1. Τ. Κόρπα: «Σύγχρονα Επιστημονικά Δεδομένα για τη Διάγνωση της ΔΕΠΥ»
 
2. Θ. Κουμπούρα: «Μέθοδοι Αξιολόγησης και Θεραπευτι-κές Παρεμβάσεις στη ΔΕΠΥ»
 
3. Κ. Φρανσίς: «Παιδιά και Έφηβοι με “Ιδιαίτερες” Δυ-σκολίες Προσαρμογής στο Σχολικό Περιβάλλον»
 
4. Γ. Κολαΐτης: «Δυσμενείς Ψυχολογικές και Κοινωνικές Επιπτώσεις της Ελλιπούς Διάγνωσης-Αντιμετώπισης της ΔΕΠΥ»
 
Συζήτηση
11.30-12.00: ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
12.00-13.30: Στρογγυλή Τράπεζα με θέμα «Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις Κατανόησης και Υποστήριξης μαθητών με ΔΕΠΥ» Συντονίστρια κ. Τ. Κόρπα
 
1. Κ. Κανάρη: «Αναγνώριση του Μαθητή με ΔΕΠΥ: Παράμετροι Σχολικής Πρακτικής»
 
2. Χ. Σκαλούμπακας: «Ανίχνευση Μαθησιακών Δεξιοτήτων και Αδυναμιών σε Παιδιά και Εφήβους με ΔΕΠΥ»
 
3. Α. Φράγκου: «Ο ρόλος του ΚΕΔΔΥ στην Αξιολόγηση και Υποστήριξη Μαθητών με Προβλήματα Συμπεριφοράς»
 
4. Μ. Σκουντή: «Εκπαιδευτική Παρέμβαση σε Μαθητές με ΔΕΠΥ: Πρακτικές συστάσεις»
 
Συζήτηση
Λήξη Εργασιών Ημερίδας
Χορήγηση Βεβαίωσης Συμμετοχής
 
Για επιπλέον πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας, www.adhd.gr.

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή              
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας