e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ιούνιος 2009 - 19ο 'Αλλα Τεύχη

Γλωσσομάθεια
 

Ημερίδα ΠΕΚΑΔΕ

Ανανέωση Βιβλίων, Δημιουργία Μεθόδων αυτοαξιολόγησης
 
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής της Δημόσιας Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΔΕ) φέτος κλείνει 30 χρόνια λειτουργίας στο χώρο της δημόσιας παιδείας. Ως επιστημονική ένωση προσπαθεί να προσφέρει επιμόρφωση αλλά και να αναδείξει τα προβλήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς των ξένων γλωσσών στο πλαίσιο του σχολείου προτείνοντας τρόπους επίλυσής τους, όπως έχουμε αναφέρει σε άρθρα του 15ου και 16ου τεύχους του e-Emph@sis.

Για το λόγο αυτό διοργάνωσε ημερίδα την Τρίτη, 12 Μαΐου 2009 σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Ο τίτλος της ημερίδας ήταν “New Teaching Perspectives” και αφορούσε στα νέα βιβλία αγγλικών που θα διανεμηθούν από το Σεπτέμβριο 2009 στα σχολεία.
 
Πρώτος εισηγητής ήταν ο κ. Ιωσήφ Χρυσοχόος, Πάρεδρος ε.θ. για την Αγγλική Γλώσσα στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ο οποίος μίλησε για τη φιλοσοφία των νέων διδακτικών βιβλίων για τη διδασκαλία της Αγγλικής. Το θέμα της εισήγησής του ήταν «Η φιλοσοφία των νέων διδακτικών βιβλίων για τη διδασκαλία της Αγγλικής». Ο βασικός στόχος των νέων διδακτικών πακέτων, δηλαδή των βιβλίων μαθητή, καθηγητή, ασκήσεων και audio - CD, είναι η γνώση της Αγγλικής γλώσσας μέσα σε ένα περιβάλλον που να προωθεί τη μαθησιακή αυτονομία, να καλλιεργεί ευέλικτες στρατηγικές μάθησης, να διαμορφώνει θετικό κλίμα για την αξιολόγηση μέσα από την εκμάθηση στρατηγικών αυτοαξιολόγησης όπως για παράδειγμα το γλωσσικό portfolio και να επιτρέπει στον καθηγητή να λειτουργήσει ελεύθερα, δίνοντάς του ευκαιρίες να δημιουργήσει δικό του συμπληρωματικό υλικό για να καλύψει τις ιδιαιτερότητες της κάθε τάξης και τα δικά του ενδιαφέροντα. Συνολικά τα νέα διδακτικά πακέτα:
  • στηρίζουν τη διαθεματική προσέγγιση της ύλης
  • δίνουν έμφαση στη μαθητοκεντρική προσέγγιση
  • προσφέρουν ποικιλία διδακτικών προσεγγίσεων
  • εφαρμόζουν τη μέθοδο project
  • εκπαιδεύουν σε στρατηγικές μάθησης
  • προωθούν την αυτοαξιολόγηση
  • στοχεύουν στη διαφοροποιημένη παιδαγωγική
Στη συνέχεια η κ. Κ. Καραβά, Λέκτορας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ,  μίλησε για τους νέους ρόλους και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο καθηγητής της αγγλικής γλώσσας τον 21ο αιώνα. Δεν παρέλειψε να αναφέρει κάποιους υπαινιγμούς για την εκπαίδευση των καθηγητών. Το θέμα της ομιλίας της ήταν «New roles and challenges for the 21st century EFL teacher: Implications for teacher education».
         
Η τελευταία διάλεξη ανήκε στην κ. Κ. Ζουγανέλη, Πάρεδρο (τ.) Αξιολόγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, η οποία αναφέρθηκε στην εφαρμογή της αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες της εκπ/σης και ανέλυσε διεξοδικά τους τρόπους και τις μεθόδους αξιολόγησης που μπορούν να μορφοποιήσουν τόσο τη διδασκαλία, όσο και τη μάθηση. Το θέμα της εισήγησής της ήταν Shaping Teaching and Learning through Assessment”.
       
Ακολούθησαν συζήτηση, σχόλια και ερωτήσεις από το πολυπληθές κοινό. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας λειτούργησε έκθεση ξενόγλωσσων διδακτικών βιβλίων, για την καλύτερη ενημέρωση των συμμετεχόντων.
            
Μετά το πέρας των ομιλιών, ακολούθησαν εκλογές για την ανάδειξη του νέου ΔΣ της ΠΕΚΑΔΕ.
   
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αναζητήσετε στην ιστοσελίδα της ΠΕΚΑΔΕ.

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή               1346 προβολές

Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας