e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Απρίλιος-Μάιος 2009 - 18ο 'Αλλα Τεύχη

Ανθρωποκεντρική διάσταση στην Εκπαίδευση
 

Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα

Πρόληψη και παρέμβαση
           
H Δ/νση Σπουδών Β/θμιας Εκπ/σης του ΥΠΕΠΘ σε συνεργασία με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και τον Κλάδο Σχολικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, διοργάνωσαν Διεθνές Συμπόσιο με θέμα: «Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα: Πρόληψη και παρέμβαση».

Το Συμπόσιο πραγματοποιήθηκε στο Μαρούσι, τη Δευτέρα 30 Μαρτίου 2009, στην αίθουσα Jacqueline de Romilly της ΚΥ του ΥΠΕΠΘ, παρουσία του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. ¶ρη Σπηλιωτόπουλου. Στο Συμπόσιο παρέστησαν οι Δ/ντές Δ/νσεων και οι Προϊστάμενοι των Γραφείων των Δ/νσεων Β/θμιας Εκπ/σης Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Δυτικής Αττικής και Πειραιά, οι Σχολικοί Σύμβουλοι, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Ειδικής Αγωγής, οι Δ/ντές Γυμνασίων, οι Δ/ντές Γυμνασίων και Λυκείων των Ειδικών Σχολείων, οι Υπεύθυνοι Συμβουλευτικών Σταθμών και ΚΕΔΔΥ.
 
Στο χαιρετισμό που απηύθυνε ο Υπουργός προς τους παρευρισκόμενους, συνεχάρη τους διοργανωτές του Συμποσίου, καθώς όπως τόνισε τα θέματα που πραγματεύεται είναι πολλά και κρίσιμα είτε πρόκειται για προβλήματα εφηβείας, ατυχήματα, φυσικές καταστροφές, είτε για καταστάσεις ανωτέρας βίας, καθώς και ενδοοικογενειακής, είτε για αναπτυξιακές κρίσεις, καθώς ακόμη και την ευαίσθητη περίοδο της μετάβασης του μαθητή σε ανώτερη βαθμίδα εκπαίδευσης. Στη συνέχεια ο Υπουργός υπογράμμισε τη σημασία του ρόλου του εκπαιδευτικού τόσο στη διαχείριση αυτών των κρίσεων, όσο κυρίως στην ικανότητα πρόληψής τους και αποφασιστική παρέμβαση για επιτυχή επίλυση των προβληματικών καταστάσεων. «Η ανάγκη για κατάρτιση όλων όσοι με οποιονδήποτε τρόπο εμπλέκονται στη διαδικασία αντιμετώπισης όποιας κρίσης είναι επιτακτική. Η καθοδήγηση και η στήριξη των παιδιών από τους δασκάλους τους και από τους γονείς τους είναι κομβικής σημασίας. Χρειάζονται ως προς αυτό, ειδικές γνώσεις, εφόδια και εξειδικευμένη κατάρτιση. Αυτή την κατάρτιση παρέχει με επιτυχία το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και ο Κλάδος Σχολικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας. Και σε αυτό το έργο, η μελέτη μοντέλων που αναπτύσσονται από την διεθνή εμπειρία μπορεί να προσδώσει σημαντικά στο έργο των εκπαιδευτικών πάνω σε αυτό το θέμα», συμπλήρωσε ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. ¶. Σπηλιωτόπουλος.
 
Από τους βασικούς ομιλητές στο εν λόγω συμπόσιο ήταν η κ. Χ. Χατζηχρήστου, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το θέμα της ομιλίας της ήταν: «Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα: Διεθνής εμπειρία και ελληνική πραγματικότητα», με προεδρείο τους κ.κ. Α. Νικολόπουλο, Χ. Χατζηχρήστου, Γ. Γεωργουλέα και Φ. Πολυχρόνη.
 
Ακολούθησε η ομιλία των κ.κ. Stephen Brock, Αναπληρωτή καθηγητή στο California State University της Νότιας Καρολίνας και η Dr. Melissa Reeves από το Winthrop University του Σακραμέντο, για το ρόλο των στελεχών εκπαίδευσης, καθώς και την πρόληψη, προετοιμασία και αντιμετώπιση των κρίσεων μέσα στο σχολείο.
 
Το συνέδριο έκλεισε με συζήτηση μεταξύ των παρευρισκομένων.

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή               1409 προβολές

Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας