e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ιούλιος - Αύγουστος 2009 - 20ο 'Αλλα Τεύχη

Αναβάθμιση σχολικών κτιριακών υποδομών
 

Αναβάθμιση σχολικών κτιριακών υποδομών - ¶ξονες δράσης και σχεδιασμού του ΟΣΚ

Τη δέσμευσή του για την αναβάθμιση των σχολικών κτιριακών υποδομών εξέφρασε ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. ¶ρης Σπηλιωτόπουλος, μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησε την Τρίτη 28 Απριλίου 2009, με τον Πρόεδρο κ. Ευθύμιο Αλεξανδρή, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Στέφανο Αγιάσογλου και όλα τα στελέχη του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) στα γραφεία του Οργανισμού.

Συγκεκριμένα, ο κ. Σπηλιωτόπουλος ανακοίνωσε ότι σταδιακά το ΥΠΕΠΘ θα προχωρήσει σε:
  • Αντικατάσταση των προκατασκευασμένων αιθουσών με κτίρια σύγχρονα και αντισεισμικά 
  • Πλήρη αντικατάσταση των επιβλαβών για την υγεία υλικών με σύγχρονα υλικά ελεγμένα και διεθνώς αποδεκτά.
  • Σταδιακή μείωση των συστεγαζόμενων σχολείων
  • Κατασκευή περισσότερων σύγχρονων βιοκλιματικών σχολείων που εξοικονομούν ενέργεια, παράγουν την απαιτούμενη ενέργεια μέσω φωτοβολταϊκών συστημάτων, εξοικονομούν υδάτινους πόρους, μειώνουν την εκπομπή ρύπων και προστατεύουν το περιβάλλον
  • Κατασκευή περισσότερων και καλύτερων σχολείων στην περιφέρεια
Σε σχετική δήλωση ο Υπουργός Παιδείας τόνισε ότι σε σχολεία απομακρυσμένα «πρέπει να κάνουμε ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια γιατί εκεί το σχολείο αποτελεί ίσως το μοναδικό πόλο εκπαίδευσης και για αυτό πρέπει να προσφέρει όσες περισσότερες δυνατότητες είναι δυνατόν».
 
Σήμερα, ο ΟΣΚ κινείται κυρίως σε 4 άξονες. Ο 1ος άξονας εστιάζει στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών υποδομών. Ο 2ος άξονας είναι αυτός της ανάπτυξης νέων δραστηριοτήτων και υπηρεσιών. Ο 3ος άξονας σχετίζεται με την αναβάθμιση λειτουργίας και ανθρώπινου δυναμικού. Και ο 4ος άξονας αφορά στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων και στην ανάπτυξη υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
 
Τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή είναι τα ακόλουθα:
  • Κατασκευή 176 νέων σχολείων, 34 κλειστών γυμναστηρίων και 10 πανεπιστημιακών κτιρίων σε 3 ΑΕΙ και 5 ΤΕΙ
  • Αναβάθμιση 137 λειτουργούντων σχολείων
  • Εκπόνηση 407 μελετών για νέα διδακτήρια και αναβαθμίσεις και 36 μελετών κλειστών γυμναστηρίων και αιθουσών πολλαπλών χρήσεων
Επίσης, βρίσκονται υπό δημοπράτηση 24 βιοκλιματικά σχολεία, ενώ μελετώνται ακόμα 148.
 
«Θεωρώ υποχρέωσή μου ως Υπουργού Εθνικής Παιδείας, την επίσκεψη μου στο Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων για να ενημερωθώ από κοντά για τις υποδομές των σχολικών κτιρίων στη χώρα μας, να αποκτήσω ολοκληρωμένη εικόνα για τις ελλείψεις, τις αδυναμίες, τα προβλήματα που υπάρχουν», υπογράμμισε ο κ. ¶. Σπηλιωτόπουλος. «Είναι πεποίθησή μου πως η εύρυθμη και σωστή λειτουργία του σχολείου είναι μέρος της παιδαγωγικής διαδικασίας. Η στέγαση της σύγχρονης εκπαίδευσης, κυριολεκτικά και μεταφορικά, πρέπει να γίνεται σε χώρους με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές. Αυτός είναι ο κύριος στόχος μας. Όπως γνωρίζετε η λειτουργία των κτιριακών υποδομών των σχολείων είναι αρμοδιότητα της Αυτοδιοίκησης. Όμως, το σημαντικό δεν είναι μόνο ποιος έχει την αρμοδιότητα και την ευθύνη. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το επίπεδο λειτουργίας του ελληνικού σχολείου, η βελτίωση και η αναβάθμιση των κτιριακών συγκροτημάτων», δήλωσε στη συνέχεια ο Υπουργός Παιδείας.
 
Ο Υπουργός Παιδείας επεφύλασσε και μια έκπληξη στους δημοσιογράφους, ανακοινώνοντας την είσοδο της χώρας μας σε μια νέα εποχή στο θέμα των σχολικών υποδομών. Συγκεκριμένα, το ΥΠΕΠΘ σχεδιάζει να προκηρύξει μια αρχιτεκτονική μελέτη η οποία θα αποτελέσει το πρότυπο πάνω στο οποίο θα οικοδομούνται από εδώ και στο εξής τα νέα σύγχρονα σχολεία. Τα σχολεία αυτά είναι μια άλλης λειτουργικής και αισθητικής αρχιτεκτονικής και θα συμπεριλαμβάνουν μια σειρά υποχρεωτικών υποδομών που αφορούν σε σύγχρονες βιβλιοθήκες, χώρους πληροφορικής, χώρους για πολιτιστικές δραστηριότητες, χώρους πρασίνου και αθλητικές εγκαταστάσεις.

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή               2240 προβολές

Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας