e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ιούvιος / Ιούλιος 2008 - 9o 'Αλλα Τεύχη

Ευρωπαϊκά Θέματα
 

Το ΕΚΝ δραστηριοποιείται..

Εξάσκηση σε διαδικασίες Ευρωβουλής
 
Στις 18, 19 και 20 Απριλίου 2008, περισσότεροι από 120 μαθητές 32 Σχολείων από όλη την Αττική συγκεντρώθηκαν στο φιλόξενο συγκρότημα των Εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα-Λιναρδάτου στο Περιστέρι, με σκοπό τη συμμετοχή τους στη 17η Εθνική Συνδιάσκεψη Επιλογής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων (ΕΚΝ). Οι μαθητές συμμετείχαν σε πρόγραμμα που διοργανώνει κάθε χρόνο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων Ελλάδος, όπως ήδη έχει αναφέρει το e-Emphasis στο τεύχος Ιανουαρίου 2008.

Oι συμμετέχοντες διαγωνίστηκαν - χρησιμοποιώντας αποκλειστικά και μόνο την Αγγλική γλώσσα - με σκοπό την επιλογή τους για την εκπροσώπηση της χώρας μας στη 59η Διεθνή Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων, που θα λάβει χώρα από 28 Οκτωβρίου έως 2 Νοεμβρίου 2008 στη Rennes της Γαλλίας. Στη Διεθνή αυτή Σύνοδο θα λάβουν μέρος μαθητές από όλη την Ευρώπη με αντικείμενο τη συζήτηση τρεχόντων Ευρωπαϊκών θεμάτων και στη συνέχεια την κατάθεση προτάσεων για την επίλυσή τους. Επιδίωξη του θεσμού είναι η ευαισθητοποίηση των νέων γύρω από Ευρωπαϊκά θέματα, προσομοιώνοντας τη διαδικασία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε ένα τριήμερο μαθητικό Συνέδριο. Οι μαθητές, που πρέπει να ανήκουν σε τάξεις Λυκείου, δηλώνουν συμμετοχή περίπου τρεις μήνες νωρίτερα. Κάθε μαθητής γίνεται μέλος/delegate μιας επιτροπής/committee, η οποία επικεντρώνεται σε ένα από τα σύγχρονα ζητήματα που απασχολούν το Κοινοβούλιο, όπως «Διεθνείς Σχέσεις: Σχέσεις ΕΕ και Ρωσίας» ή «Αναθεώρηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής». Κατά το χρονικό διάστημα πριν από το Συνέδριο οι μαθητές κάνουν έρευνα γύρω από το θέμα τους. Φέτος, λειτούργησαν 12 επιτροπές, τη δράση καθεμιάς εκ των οποίων συντόνισαν δυο παλαιότερα μέλη του ΕΚΝ, που είναι ήδη φοιτητές, οι λεγόμενοι chairs.

Την πρώτη μέρα του Συνεδρίου, 18/4/08, οι committees συμμετείχαν σε μια σειρά από δυναμικά παιχνίδια γνωριμιών, τα οποία είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να καλλιεργούν τη συνεργασία, το ομαδικό πνεύμα και πάνω από όλα το θετικό κλίμα, όπως σχετικά παρουσιάσαμε στο τεύχος Φεβρουαρίου-Μαρτίου 2008 του e-Emphasis. Τη δεύτερη μέρα, 19/4/08, ξεκίνησε η επίσημη διαδικασία του Συνεδρίου. Οι delegates κάθε επιτροπής συζητούσαν το θέμα τους, από τις 8:00πμ έως τις 9.30μμ, με δυο 30λεπτα διαλείμματα (πρωί και απόγευμα) και ένα μιας ώρας το μεσημέρι, με γεύμα. Την τρίτη και τελευταία μέρα, 20/4/08, οι delegates ήρθαν πάλι από νωρίς το πρωί με επίσημη ενδυμασία, στο θέατρο του σχολείου, για να συμμετάσχουν στη Γενική Συνέλευση/General Assembly (GA). Στη διάρκεια της GA, κάθε επιτροπή παρουσίασε τις προτάσεις της προς επίλυση του θέματος που είχε αναλάβει να πραγματευθεί. Μετά από κάθε παρουσίαση ακολούθησαν διευκρινιστικές ερωτήσεις και debates εκ μέρους των μελών των υπολοίπων επιτροπών. Κάθε επιτροπή είχε περίπου 30λεπτά στη διάθεση της και στο τέλος η Γενική Συνέλευση ψήφιζε υπέρ ή κατά των προτάσεων. Το συντονισμό της διαδικασίας, όπως κάθε χρόνο, είχε αναλάβει το Προεδρείο του ΕΚΝ.
 
Πριν την ολοκλήρωση της Γενικής Συνέλευσης και μετά το τελευταίο διάλειμμα, το ΕΚΝ/EYP GREECE επεφύλαξε μία έκπληξη στους επίδοξους νέους ευρωβουλευτές, τη συμμετοχή ως κύριου εισηγητή, ενός έμπειρου πρώην ευρωβουλευτή, του κ. Άκη Γεροντόπουλου, βουλευτή Έβρου, τον οποίο προλόγισε η Διευθύντρια του e-Emphasis κ. Α. Γκίκα. Κατά την ομιλία του ο κ. Γεροντόπουλος αναφέρθηκε στην πορεία της Ευρώπης μετά το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο ως τις μέρες μας και στις προοπτικές της για το μέλλον. Με την ιδιότητα του μέλους της Επιτροπής του Ελληνικού Kοινοβουλίου που εξετάζει την αναθεωρητική συνθήκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, o κ. Γεροντόπουλος χαρακτήρισε τη συνθήκη «κολοβή που έρχεται να αντικαταστήσει ένα απορριφθέν ατελές Σύνταγμα». Τόνισε, επίσης, ότι η Ευρώπη οφείλει να αποκτήσει ενιαία πολιτική έκφραση, εάν θέλει να στέκεται ισότιμη με τις άλλες μεγάλες δυνάμεις. Όσο για την Ελλάδα, υπογράμμισε με έμφαση ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί μονόδρομο στην προσπάθεια της για ανάπτυξη και ισχυροποίηση.
 
Μετά την εισήγησή του ο κ. Γεροντόπουλος δέχτηκε ερωτήσεις σχετικά με πολύ σημαντικά ζητήματα που αφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως η ένταξη της Τουρκίας, το όνομα της FYROM, το κοινό Eυρωπαϊκό Σύνταγμα και οι λόγοι απόρριψης του από Γαλλία και Ολλανδία, ο ρόλος της Ρωσίας, το άνοιγμα προς τις χώρες της Ανατολής, κλπ. «Η ομιλία του δεν είχε σχέση με την ξύλινη πολιτική γλώσσα που θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη», δήλωσε στο e-Emphasis μετά το τέλος της εκδήλωσης η μαθήτρια του Αρσακείου Ψυχικού, Ασπασία Γεωργακοπούλου. «Επέλεξε, χωρίς να μονολογήσει, αλλά μέσα από το διάλογο με μας, τους μαθητές, να μας μιλήσει για τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς, τη σημασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και για την εμπειρία του στο Ευρωκοινοβούλιο. Η συζήτηση και ειδικά η πρωτοβουλία του κ. Γεροντόπουλου να επιδιώξει το διάλογο μαζί μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Αναμφίβολα μία από τις πιο καλές στιγμές του φετινού ΕΥP.». Σε σχετική ερώτηση του e-Emphasis, ο μαθητής του 1ου Λυκείου Κηφισιάς, Ηλίας Μασούρας, χαρακτήρισε «εντυπωσιακή τη συμμετοχή σ’ αυτόν το διάλογο του πιο νεανικού κοινού στο οποίο ‘εκτέθηκε’ ποτέ μέλος της Ελληνικής Βουλής, ακόμα κι αν λόγω πίεσης χρόνου δεν έγιναν πάνω από 10-11 ερωτήσεις, η εμπειρία του κ. Γεροντόπουλου», συμπλήρωσε, «φώτισε πτυχές της ΕΕ που δε γνωρίζαμε και μας βοήθησε να κατανοήσουμε τη λειτουργία της».
 
Το Συνέδριο έκλεισε με την παραδοσιακή ¨γιορτή¨ και το συμβολικό τραγούδι του John Lennon “Imagine”. Η 5μελής Κριτική Επιτροπή, η οποία διακριτικά παρατηρεί και αξιολογεί κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου τους συμμετέχοντες, επέλεξε 7 μαθητές, ως τους πλέον ικανούς σε τομείς όπως το λόγο, τη διαλεκτική δεινότητα, την ομαδική συνεργασία, την αντίληψη πολύπλοκων θεμάτων, την ανάπτυξη επιχειρηματολογίας, το δυναμισμό, το επίπεδο διεθνών γνώσεων, την άριστη κατοχή τουλάχιστον μιας Ευρωπαϊκής γλώσσας, για να ταξιδέψουν στη Γαλλία το φθινόπωρο με σκοπό την καλύτερη δυνατή εκπροσώπηση της χώρας και την προβολή ώριμων λύσεων σε θέματα και προβλήματα με τα οποία ασχολείται ο θεσμός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Οι μαθητές που θα έχουν αυτή την ξεχωριστή εμπειρία στη Rennes της Γαλλίας είναι:

  1. Γεωργακοπούλου Ασπασία από το 1ο Λύκειο Αρσακείου
  2. Ζαφίρης Σπυρίδων από το 6ο Λύκειο Αιγάλεω
  3. Ιωαννίδου Άρτεμις από το Λύκειο Νέας Ερυθραίας
  4. Μασούρας Ηλίας από το 1ο Λύκειο Κηφισιάς
  5. Νομπιλάκης Αλέξης από το 3ο Λύκειο Κηφισιάς
  6. Σιαπλαούρας Φίλιππος από το Λύκειο των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα
  7. Συντόση Αλεξάνδρα από το Λύκειο των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή              
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας