e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ιούvιος / Ιούλιος 2008 - 9o 'Αλλα Τεύχη

Όλα είναι ..θέμα Παιδείας!
 

Όλα είναι ..θέμα Παιδείας! - Το νέο σήμα και η στρατηγική του ΥΠΕΠΘ

Μια υδρόγειος, με κεντρική φιγούρα τον άνθρωπο και πλήθος συμβόλων και στοιχείων της ελληνικής και της λατινικής γλώσσας, των μαθηματικών, της φυσικής, της χημείας, της ιστορίας, των νέων τεχνολογιών, των τεχνών, του περιβάλλοντος, του πολιτισμού και του αθλητισμού. Αυτό είναι το νέο σήμα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που παρουσιάστηκε στην κατάμεστη αίθουσα «Ζακλίν ντε Ρομιγί» στο νέο κτίριο του ΥΠΕΠΘ στο Μαρούσι, στις 12 Μαΐου 2008, μέσα από videowall με μουσική υπόκρουση.

«Η πατρίδα μας έγινε μήτρα ενός μεγάλου πολιτισμού, ξεπέρασε με το πνεύμα τα στενά γεωγραφικά της όρια και ανέδειξε αξίες, που έχουν διάρκεια και διαχρονικότητα, διότι οι Έλληνες πάντα έδιναν σημασία στις ιδέες, στις έννοιες, στα σύμβολα. Οι Έλληνες πάντα επιδιώκουν να κατανοήσουν και να κατακτήσουν τον κόσμο της γνώσης παράγοντας πραγματική παιδεία. Η παιδεία συνεχίζει να είναι το ισχυρότερο συγκριτικό μας πλεονέκτημα και στην εποχή που ξεκινά. Σ’ αυτήν πιστεύουμε, γι’ αυτήν εργαζόμαστε, σ’ αυτήν επενδύουμε, σε μια Ελληνική και συνάμα Ευρωπαϊκή Παιδεία». Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την ομιλία του κατά την επίσημη τελετή παρουσίασης του νέου σήματος ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης.
 
Το νέο σήμα εκφράζει το νέο πρόσωπο της παιδείας που δεν περιορίζεται στην Εκπαίδευση, αλλά επεκτείνεται στη διάπλαση των νέων, διδάσκοντάς τους αξίες, ήθη και ιδανικά. Το λογότυπο περιλαμβάνει ένα ολόκληρο κόσμο που ξεδιπλώνεται μπροστά στα παιδιά από την πρώτη ημέρα που οι γονείς τους τα εμπιστεύονται στα χέρια των δασκάλων. Αυτός ο κόσμος έχει αποδοθεί εικαστικά με μια υδρόγειο σφαίρα που «κλείνει» μέσα της όλα τα σύμβολα της παιδείας, από ιστορικά γεγονότα μέχρι την περιβαλλοντική συνείδηση και από μαθηματικούς τύπους μέχρι τις σύγχρονες τεχνολογίες. Όλα αυτά τα εφόδια που δίνουν την ικανότητα στα παιδιά μας να αλλάξουν το μέλλον τους και ακόμα περισσότερο να αλλάξουν τον κόσμο. Είναι, δε, απλό στον συμβολισμό του, κατανοητό από όλους και εύκολα αναγνωρίσιμο σε όλες τις εφαρμογές του. Αυτά ήταν τα κριτήρια δημιουργίας και επιλογής του. Για την επιμέρους ανάλυση των συμβόλων που περιλαμβάνει το λογότυπο, δείτε εδώ.
 
Ο κ. Στυλιανίδης παρουσίασε και τη νέα εθνική στρατηγική για την Παιδεία, που έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται και η οποία συμπυκνώνεται κωδικά μέσα σε τρία κεφάλαια:
  1. Είναι η πολιτική του «Έξυπνου Σχολείου»
  2. Είναι η μεταρρυθμιστική πολιτική ενός «σύγχρονου εξωστρεφούς και δυναμικού ελληνικού ΑΕΙ»
  3. Είναι η διαμόρφωση μιας πλατφόρμας καινοτόμων δράσεων, που θα διατρέχει οριζόντια όλες τις βαθμίδες της Δια Βίου Μάθησης με στόχο να καταστήσει το νέο «Έλληνα πολίτη της Ευρώπης – Πολίτη του κόσμου».
Η πολιτική του «Έξυπνου Σχολείου» συμπεριλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες παρεμβάσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση των εκπαιδευτικών υποδομών, των εκπαιδευτικών λειτουργιών και της εκπαιδευτικής καθημερινότητας. Στοχεύει στο να διασφαλίσει αυτά που θεωρούνται αυτονόητα, δυστυχώς όμως εξαιτίας παραλείψεων ή λαθών του παρελθόντος είναι ακόμα ζητούμενα. Το κεφάλαιο «Σύγχρονο Εξωστρεφές Ελληνικό ΑΕΙ», κινείται πάνω σε άξονες, όπως η αξιολόγηση των ΑΕΙ, η αυτονομία τους, η έρευνα και η καινοτομία, η κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, η οργάνωση μεταπτυχιακών σπουδών και ο εξορθολογισμός της λειτουργίας νέων τμημάτων.
 
Τέλος, το τρίτο κεφάλαιο που ολοκληρώνει τη στρατηγική του ΥΠΕΠΘ και διατρέχει οριζόντια όλες τις βαθμίδες της Διά Βίου μάθησης, από τις τρεις βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης μέχρι και την αρχική και συνεχιζόμενη κατάρτιση, την εκπαίδευση ενηλίκων, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τις Σχολές Γονέων, την εκπαίδευση ευαίσθητων πληθυσμιακών ομάδων, καθώς και το σύνολο της νέας γενιάς, είναι μία πλατφόρμα θεματικών καινοτομιών, που στοχεύει στην καλλιέργεια του νέου Έλληνα ως πολίτη της Ευρώπης και πολίτη του Κόσμου. Η στρατηγική αυτή εδράζεται σε πέντε πυλώνες εφαρμοσμένης πολιτικής: την ανθρωποκεντρική εκπαίδευση, την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την ψηφιακή σύγκλιση, την πολυγλωσσία – γλωσσομάθεια – ελληνομάθεια - ελληνοφωνία και τη σύνδεση της Παιδείας με τον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό.
 
«Η ολοκληρωμένη, ανοιχτή, σύγχρονη παιδεία είναι η δύναμη που μπορεί να μας καταστήσει εκ νέου πρωταγωνιστές δίδοντας φτερά στην οικονομία, την ανάπτυξη, την εξωτερική μας πολιτική», τόνισε κλείνοντας ο κ. Στυλιανίδης.

       Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή              
Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας