e-Emph@sis Τρέχον Τεύχος
Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Οκτώβριος 2009 - 22o 'Αλλα Τεύχη

Νέα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
 

Διδασκαλία μαθηματικών μέσω Δραματικής Τέχνης

Μια εναλλακτική διδακτική προσέγγιση
 
Η Δραματική Τέχνη στην Εκπ/ση αποτελεί μια εναλλακτική προσέγγιση στην παιδαγωγική πράξη και στοχεύει σε μια βιωματική, συνεργατική και ενεργητική μάθηση, παρέχοντας μέσα από τη δημιουργία ενός φανταστικού κόσμου, το πλαίσιο για τη διδασκαλία των διαφόρων αντικειμένων του αναλυτικού προγράμματος. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά υπήρξαν τα αποτελέσματα από έρευνες που εστιάζουν στην υιοθέτηση της Δραματικής Τέχνης στην Εκπ/ση ως νέας διδακτικής μεθόδου και παιδαγωγικής διαδικασίας στη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο.

Οι παραδοσιακές μέθοδοι για τη μάθηση και τη διδασκαλία φαίνεται ότι δεν αποδίδουν. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά ήταν τα αποτελέσματα διδασκαλίας των μαθηματικών μέσω της Δραματικής Τέχνης, στο πλαίσιο του διεπιστημονικού προγράμματος «Συνδέοντας τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος με τη βοήθεια ενός λογοτεχνικού βιβλίου», που εφαρμόστηκε σε ένα τμήμα 24 μαθητών της Α΄τάξης του 2ου Λυκείου Ιλίου Αττικής κατά το διάστημα 2006-2007.
 
Το πρόγραμμα περιελάμβανε δραστηριότητες στις οποίες αξιοποιήθηκαν τεχνικές της Δραματικής Τέχνης στην Εκπ/ση, όπως «δραματοποίηση» με θέμα τη μέτρηση μεγάλων αριθμών από το μεγάλο μαθηματικό της αρχαιότητας Αρχιμήδη, «στρογγυλό τραπέζι» με παιχνίδι ρόλων για την πολιτική και ηθική ευθύνη του επιστήμονα, καθώς και «ραδιοφωνικές εκπομπές» με θέματα όπως «Μαθηματικά και πόλεμος», «Τα μαθηματικά στη φύση», «Ο θαυμαστός κόσμος των Fractals», «Γυναίκες Μαθηματικοί». Στόχος του προγράμματος ήταν η ολιστική προσέγγιση της γνώσης μέσα από τη διδασκαλία διεπιστημονικών θεματικών ενοτήτων και μέσα από διδακτικές προσεγγίσεις στις οποίες αξιοποιήθηκαν διάφορες μορφές τέχνης.
 
Το πρόγραμμα αυτό παρουσίασαν στις 22 Ιουλίου 2009, η επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, κ. Χ. Σταθοπούλου και η καθηγήτρια Β/θμιας Εκπ/σης κ. Π. Κοταρίνου στο πλαίσιο του 33ου Συνεδρίου της Διεθνούς Ομάδας για τη Ψυχολογία της Μαθηματικής Εκπ/σης, το οποίο διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη.
 
«Από την αξιολόγηση του προγράμματος, με γραπτά ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις 2χρόνια μετά το πρόγραμμα, διαπιστώσαμε ότι από όλες τις διδακτικές πρακτικές που εφαρμόστηκαν, οι διδασκαλίες στις οποίες αξιοποιήθηκαν τεχνικές της Δραματικής Τέχνης στην Εκπ/ση είχαν τη μεγαλύτερη επίδραση στους μαθητές και τους έδωσαν τη δυνατότητα να αντιληφθούν και να βιώσουν τα Μαθηματικά ως κοινωνική και πολιτισμική κατασκευή»ανέφεραν οι κ.κ. Χ. Σταθοπούλου και Π. Κοταρίνου, επεσήμαναν δε «..η Δραματική Τέχνη μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική προσέγγιση στη διδασκαλία των Μαθηματικών, εστιάζοντας όχι μόνο σε στάσεις και συναισθήματα, αλλά και σε διαπραγμάτευση εννοιών και διερεύνηση εννοιολογικών αλλαγών».

Αποστολή σε φίλο Αποστολή σε φίλο        Εκτυπώσιμη Μορφή  Εκτυπώσιμη Μορφή               7088 προβολές

Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Συντακτική Ομάδα         Επικοινωνήστε μαζί μας Στατιστικά Eπισκεψιμότητας